Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

error 'ASP 0115'


Stoffe-2k

Rekommendera Poster

error 'ASP 0115' 
Unexpected error 

/viewmsg.asp (mfl.)

A trappable error occurred in an external object. The script cannot continue running. 

Det börjar bli irriterande att behöva uppdatera sidorna varje gång innan man kan se sidan man vill se :(

 

_________________________________________________

"Det blir bara stjärnor när jag skall skriva in lösenordet."

Återkommande fråga på Spray support…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Hej Stoffe,

 

Dyker de här problemen upp hela tiden? När senast såg du dem?

 

Mvh,

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo, dom kommer ganska ofta senast bara för ett par sek. sen... :(

 

Kan det bero på webbläsare/OS?

 

Får upp det betydligt oftare på NT4/IE5.5 än på win2000/IE 5.01, bara en ide...

 

_________________________________________________

"Det blir bara stjärnor när jag skall skriva in lösenordet."

Återkommande fråga på Spray support…

[inlägget ändrat 2001-02-22 08:54:17 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får också samma fel. Har jag tur kanske jag kan skicka detta mess. Detta fönster är det enda på hela eforum som funkar för mig just nu...

kör: W2k SP1, Internet explorer

 

"error 'ASP 0115'

Unexpected error

 

/viewmsg.asp (gäller för alla .asp-filer)

 

A trappable error occurred in an external object. The script cannot continue running. "

 

A trappable error occurred in an external object. The script cannot continue running.

 

Mvh

Fredrik

 

Nähää..Det funkade inte att skicka

/Entries/insertReplyEntry.asp

 

Testar igen...

Försök nr: 7

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här felet uppträder mycket frekvent. Minst hälften av försöken till sidvisningar resulterar i det här felet. I bland krävs det upp till fem omladdningar innan sidan till sist visas som den ska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inatt (kring 01.50) var det rent jobbigt, detta fel dök upp hela tiden. Antingen när man skrev inlägg eller när man hoppade mellan sina favoriter.

 

ASP är segt och funkar inte smärtfritt. Kanske dags att hitta ett alternativ som inte kommer från Microsoft??

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. som det är nu så är det då ohållbart. Om man tittar på de tider som det varit värst borde det inte heller bero på någon överbelastning...

 

/Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Hej,

 

Ni må tro att vi sliter för att försöka lösa detta evinnerliga ASP 0155-fel. Dock kan felet bero på en hel del orsaker, och vi har ännu inte riktigt satt fingret på exakt vad som orsakar problemet.

 

Vi kommer trots det närmare problemets lösning, och sannolikheten att problemet är avhjälpt inom den närmaste tiden är mycket stor.

 

Vi hoppas att ni har överseende med detta, och vi ber om ursäkt för alla problem detta fel har orsakat.

 

Om ni har några närmare frågor kan ni gärna höra av er till mig på e-postadressen simon.johansson@idg.se.

 

Håll ut!

 

Mvh,

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

Just nu är det väldigt mycket ASP fel... :(

 

 

_________________________________________________

"Compaq FAQ: Where is the ANY Key? (FAQ2859)

This is not a key. When you are instructed to press any key, this means you can press any of the keys on the keyboard (such as the Enter key, the R key, or th

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Just nu är det väldigt mycket ASP fel... :(

 

 

_________________________________________________

"Compaq FAQ: Where is the ANY Key? (FAQ2859)

This is not a key. When you are instructed to press any key, this means you can press any of the keys on the keyboard (such as the Enter key, the R key, or th

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Just nu är det väldigt mycket ASP fel... :(

 

 

_________________________________________________

"Compaq FAQ: Where is the ANY Key? (FAQ2859)

This is not a key. When you are instructed to press any key, this means you can press any of the keys on the keyboard (such as the Enter key, the R key, or th

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tänkte bara informera om att jaghar även stött på detta fel själv när jag utveckat i ASP och detta beror på enligt min teori om en konstig fråga som ställs och krashar ADODBn eller ODBCn eftersom det i mina fall bara är sidor med DB accesser som strular .. och får man ett "trappable error" så måste man starta om servern. eller vänta 20 minuter. eller nått.

 

Mvh Dennis.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara få påpeka att jag blir JÄ...GT stött när folk dissar microsoft som inte vet vad dom snackar om.

 

Fattar du inte att det är tackvare dom du sitter framför en dator.

 

Att det är därför du kan anropa olika typer av APIer så lätt.

 

Kan komma på 1000 tals fördelar dom gett alla utvecklare och användare .. men jag orkar inte ..

 

Det verkar som om DU är lite ute när det gäller Windows och apar efter alla andra istället, följer tränden om att klaga på microsoft. Eller så kan du läsa lite och komma tillbaka senare.

 

Skärpning ... för f.n

 

Mvh Dennis

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Microsoft som har skrivit detta forum? Det är ju knappast deras eller APSs fel att det finns buggar i koden. Jag kan skriva ihop ett PHP forum som buggar ur mycket mer än detta forum, vems fel är det då? Det måste vara ett PHP fel, för det kan ju knappast vara jag som kodat dåligt.

 

Sluta nu att skylla på helt fel saker, det är ju för fan patetiskt. *irriterad*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

 

Hej,

 

Vi håller för närvarande på att leta efter problemet (som vi trodde vi hade hittat). Dock kommer det under felsökningsperioden kunna uppstå en del problem.

 

Vi börjar ringa in felet, och det framstår oftast på en av våra fyra servrar. Så det ska förhoppningsvis inte finnas kvar mycket länge till.

 

/s

 

 

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...