Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SB Live med hög volym


Mic

Rekommendera Poster

"Kontentan av detta var nog att betona än en gång att mail inte alltid är den bästa vägen till support utan använd newsservern som Creative faktiskt ställer upp med."

 

Säg det då från början. Hur svårt kan DET vara? Varför skulle människor som bara vill få sin dator att fungera och som aldrig har varit inne på newsservrar som du och jag, kunna förstå sådant?

 

Jag är här för att jag ser att en massa människor behöver hjälp. Som jag ser det så kan både du Weyland och PalerRider minst lika mycket som jag (snarare mer en massa mer). Då kan man väl låta dem slippa en massa sökande på newsservrar osv?

 

Det är väl därför detta forum finns?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Säg det då från början. Hur svårt kan DET vara?

 

Jag gjorde det, även i en tidigare tråd i exakt samma ämne. Men jag fick aldrig någon feedback på att någon ens försökt ställa en fråga i nyhetsgruppen och då var det bara att påpeka detta en gång till... även Pale gjorde det, om än på sitt egna lilla vis, i förhoppning om att det skulle hjälpa. Att ägna 10 sekunder här till att repetera detta är betydligt enklare än att själv posta en fråga i en nyhetsgrupp jag inte är intresserad av och absolut inte vill bevaka.

 

>Det är väl därför detta forum finns?

 

Japp. Men när vi rävar inte kan - då måste vi väl åtminstone få peka på alternativ?

 

/Weyland

 

[inlägget ändrat 2001-02-12 23:23:19 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att veta vad herrarna här i tråden som hade problem med detta, vad dom har för chipset/processorer.

 

Det skulle det nog vara - kör hårt herrar!

 

/Weyland

AMD 751 NB, VIA 82C686A SB (ac97-ljud aktivt)

SBLive! (helt enkelt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Här är det inte så mycket feedback på vad man ger. Har gett ett otal råd, men i pricip aldrig fått ett svar om det funkar.

Men både du Weyland och Pale är ändå här och kollar precis som jag. Varför? Jo för att vi har något att komma med.

 

Jag håller dock med dig.

När rävarna inte vet så ger man en hint om var svaret finns.

OK.

Helt rätt.

 

Bara vi vet att vi finns här för att ge svar eller guida andra. Att dissa (som jag fick en känsla av att Pale gjorde lite, kan ha fel) är ju helt onödigt.

 

Nåväl, let´s keep up the good work.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-02-12 23:37:02 av RalleJera]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Att dissa (som jag fick en känsla av att Pale gjorde lite, kan ha fel) är ju helt onödigt."

 

Jag dissade inte. Jag uttryckte bara en viss uppgivenhet inför ett problem som föreföll olösligt, om man inte upplevt det själv. Hänvisningen till av Weyland angiven nyhetsgrupp var allvarligt menad och uppriktig - den typen av problem löser man oftast genom "trial & error", det borde finnas ett par stycken som har genomgått hela saken där. Kan förvisso vara som Lappri! antyder, att vissa kombinationer av hårdvara inte fungerar, vi andra kan i det här fallet bara gissa - det ger ju inte så mycket - att som stoffe2k säga att liveware är helt kass tycker jag inte stämmer alls. Det behövs för att komma åt vissa funktioner i ljudkortet, särskilt intressanta om man håller på med musik, behöver man inte dom funktionerna ska man såklart inte använda liveware eftersom det suger onödiga systemresurser. Som sagt, lycka till i nyhetsgruppen, som Weyland sa har man inte alltid tid och lust att bevaka nyhetsgrupper åt andra som lika gärna kan göra det själv(inte svårare än att maila eller posta på eforum). Våra svar här i eforum är oftaste hämtade direkt ur vårt arma huvud, från just sånt som är självupplevt, varför inte ge lite tillbaka ?

 

 

 

 

/PaleRider

- för övrigt anser jag att Cupertino bör förstöras !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt svar var sakligt och rätt Pale... och det var fel av mig att raljera över att du skulle ha "dissat". Jag ber om ursäkt.

Bra diskussion och givande.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...