Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upgradera firmware till 7502


Martin77

Rekommendera Poster

Har en matsushita 7502 (B?) SCSI brännare med firmware 4.10. Hur skall jag göra för att uppgradera mitt firmware till 4.17? Jag kör NT4 och på compros hemsida står det att man ska starta w95 i dos-läge... Då jag försöker i kommando-tolken i NT står det att jag inte har aspi.sys installerad. Måste man ha w95? Kan man göra det från en w9x startdiskett?

 

Dessutom får jag "buffer underrun" ca varannnan gång jag bränner. Har ett Diamond fireport 20 (SCSI-2) SCSI-kort och har en ZIP Plus på kedjan också. Nån som vet vad det kan vara för fel? Jag har prövat EZ CD creator 3.5b, CDRWin 3.7b och nero 4.0.1.3 (el nått).

Har hört att ZIPPlus:en skall ha problem med termineringen (enl. diamond) kan det vara det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag vet bara vad Buffer Underrun betyder,

om du bränner rakt ifrån cd till brännare så är det din cdläsare som e för slö. (det står så i min manual till DiscJugler). samma gäller gamla hdn,

 

Ps: har oxå haft samma problem! :) men det fixade sig när jag upgradera min hd (ide) till en scsi UW :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK men min student-plånbok tillåter inte något köp av en SCSI hd...

Jag bränner heller inte direkt från CD:n utan först till hd:n sen till cd.

Ingen som har ngn ide om firmware-uppgraderingen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

jag fattar vad du menar med student-plånbok, du kan du försöka fixa en nyare IDE HD de fungerar helt ok.......... Tyvärr kan jag inte ge dig ngra idéer om flashing till nyare Firmware, men om brännaren fungerar helt ok varför flasha?! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag vet att man gör det i DOS under W95. Hade en gammal kompis som gjorde det, och det fungerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det går att göra från en w95 start diskett. Vill ju inte direkt paja brännaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...