Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggning...igen!


Coleburn

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag sätter det här inlägget i Diskutera Eforum, eftersom folk tycks använda Buggrapporten till att diskutera buggar i alla typer av programvaror.

 

Till saken...

När jag har loggat in så ser jag antalet nya inlägg,sen senaste inloggning, i respektive forum. Så långt är allt väl. Problemet är det att ert system verkar tro att min senaste inloggning var någon gång i torsdags (2001.02.01), vilket innebär att inlägg som jag redan har läst fortfarande är markerade som nya inlägg.

 

En mindre detalj, men ganska irriterande, är att det här fönstret som jag skapar inlägget i, måste scrollas horisontellt ca 1,5 cm. (nej, jag har ingen konstig skärm, eller liten skärmupplösning...jag kör ASUS V7100 GeForce2 MX i 1024*768 med 16 bit färg på en Philips 107B)

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

[inlägget ändrat 2001-02-03 15:05:01 av Coleburn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

-----

När jag har loggat in så ser jag antalet nya inlägg,sen senaste inloggning, i respektive forum. Så långt är allt väl. Problemet är det att ert system verkar tro att min senaste inloggning var någon gång i torsdags (2001.02.01), vilket innebär att inlägg som jag redan har läst fortfarande är markerade som nya inlägg.

-----

 

Har precis samma fel/problem. Önskar få det åtgärdat.

 

Har för övrigt hittat ett annat fel som kom fram i samband med ovanstående fel. Efter att varit bortrest i helgen så loggade jag in på eforum och hade >150 nya inlägg i Datorkrig. Så många var nu inte fallet men för att veta första olästa inlägget började jag backa bakåt, typ klickade på "Nästa 10 inlägg". När jag skulle lista inlägg 101-110 så kom inlägg 1-10 istället. Tacksam för åtgärd på detta också.

 

mvh

Ove Söderlund

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej Ove och Coleburn!

De två buggar ni hittat är nu fixade.

-----------------------------

Erik Junesjö

Tekniskt ansvarig för Eforum

erik.junesjo@idg.se

-----------------------------

 

 

[inlägget ändrat 2001-02-07 14:39:32 av Simon Johansson]

[inlägget ändrat 2001-02-07 14:42:42 av Simon Johansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Ok, inloggningsbuggen fixad bara för att ersättas av en ny tyvärr :(

 

När jag loggar in så säger inloggningsmeddelandet följande:

 

-----

Följande forum har nya inlägg sedan ditt senaste besök den 7 februari 2001 klockan 17:40

 

Inga nya meddelanden sedan ditt senaste besök!

-----

 

Klockslaget är alltid detsamma som den tidpunkt som jag loggar in. Detta gör att jag inte ser hur många inlägg som kommit till sen sist jag var inloggad, alltid är det noll inlägg.

 

För övrigt så har jag problem att skapa inlägg på jobbdatorn. Får ett skriptfel som säger något i stil med att objektet saknas. Det kan ju iofs bero på vilka inställningar jag har i jobbdatorn alternativt nätverkets inställningar. Ska forska lite mera i det men jag har kunnat skriva inlägg från jobbet innan senaste uppgraderingen av eforum.

 

mvh

 

Ove Söderlund

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också upptäckt en bugg:

 

Kopierat från lastvisit.asp (listan med ny inlägg sedan förra besöket):

********************************

Nedan följer en lista på alla de inlägg som har gjorts sedan ditt senaste besök som var den 30 december 1899 klockan 00:00.

********************************

 

Nog för att jag var tidigt ute med datorer, men någon gräns finns faktiskt!

 

/Jörgen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Hej,

 

Vi sysslar as we speak med att fixa dessa problem, och vi är mycket nära lösningen nu ;-)

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...