Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilageförteckning i Word


Fia

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med följande problem:

 

I Word skulle jag vilja skapa en bilageförteckning automatiskt efter ord som jag på något sätt markerat i texten. T ex om jag i en text skriver "...enligt organisationsschema, se bilaga", så vill jag kunna markera ordet organisationsschema och sen när jag skapar någon sorts förteckning (hur man nu gör det) längst ner så ska ordet organisationsschema dyka upp där.

 

Jag har försökt med att infoga en indexförteckning (genom att indexmarkera ordet), men då hamnar listan i alfabetisk ordning, jag vill ha orden i kronologisk ordning.

 

Jag har också försökt göra en formatmall (teckenbaserad) och sen använda mig av innehållsförteckningen, men den klarar bara av styckebaserade formatmallar.

 

Vore tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kanske använda det gamla sättet att göra innehållsförteckningar, dvs fältkoder.

 

Ställ markören framför ordet du vill markera. Välj "infoga-fält". Välj "Index…- TC" - "ok" skriv in det ord du vill ha i förteckningen, tex:

 

{TC "organisationsschema"}

(du måste visa dold text för att kunna redigera fälten)

När du skall skapa innehållsförteckningen så väljer du "Infoga-index och…- innehållsförteckning-Alternativ-innehållsförteckningsord"

 

Som du märker är det inte speciellt smidigt, men det går lite snabbare om man kopierar fältkoderna och redigerar "innehållsförteckningsorden" istället för att gå till "infoga..." varje gång

/m

 

 

[inlägget ändrat 2001-01-30 17:09:24 av MH]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...