Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD-kabel till Thinkpad


JeppeA

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en IBM Thinkpad A20p med DVD-spelare och jag undrar vilken sorts kabel jag skall skaffa för att kunna koppla spelaren till TVn. Antar att det är de två utgångarna till vänster om spelaren som man skall använda?

 

TPF

Jeppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet var man får tag på en sådan kabel då? Jag var i fyra olika tv-affärer idag och såg ingen sådan kabel. Försäljarna kunde ingenting heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vad-för-kabel? För S-VHS är det bara att knalla in på närmsta SIBA, ONOFF, EXPERT eller vilket hak som helst å tjacka en.. likaså ljudkabeln... en 3.5" stereoplugg till datorn å en annan typ till din ljudanläggning antar jag..

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men det innebär alltså att man inte skall använda båda S-VHS-kontakterna, utan att man skall använda en S-VHS och den vanliga ljudutgången? Varför finns det då två kontakter för S-VHS? Kan det vara en in och en ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A20p har mycket riktigt både S-Video in och ut. Har funderat lite teoretiskt kring det där med att koppla den till TV:n eftersom jag har en likadan, men har inte testat det i praktiken. Frågan är, min TV har SCART och vanliga RCA-pluggar för ljud men ingen S-VHS ingång, finns det någon slags S-Video till SCART-kabel, eller hur får jag det hela att funka om jag nu skulle vilja testa?

 

En relaterad sak till A20p. DVD:n går bara att köra 5 skivor med "fel" region på, vilket jag personligen tycker suger. Varför denna fåniga spärr, jag har ju skaffat datorn för att ha med den när jag reser, men köper jag DVD-skivor med "fel" region när jag är utomlands så kommer jag alltså inte kunna spela dessa... funderar på att klaga hos IBM.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en S-VHS-kabel, en ljudkabel och en scartkontakt med ingångar för S-VHS och ljud. Funkade finfint... Min TV har två scart-kontakter. Det stod något i manualen om att scart med S-VHS skulle sättas i kontakt 2. Har dock ingen koll på om det måste finnas en sådan specifik scart-kontakt eller om det funkar i vilken scart som helst.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...