Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Kalender förstör mitt arbete


Gorannyggenygren

Rekommendera Poster

Gorannyggenygren

Jag tror att det är många fler än mig som råkat ut för problem med Google Kalender.

 

Jag köpte mig en ny mobil med Android 1.5 i och äntligen skall jag kunna ha en kalender på datorn och en i mobilen som är synkade med varandra (trodde jag).

Jag började med att synka mitt Outlook med Google kalender och den

då sedan i sin tur synkade med telefonen (allt frid och fröjd så långt).

 

Efter ett tag så började strulet (suck) krockar i synkningen mellan Outlook och Google Kalender och en massa möten försvann både i kalendrarna och telefonen (tack Google).

 

"Okej" tänkte jag då att jag struntar i Outlooks kalender och kör direkt i Google Kalender (det borde ju funka). Numera så försvinner ALLA mina möten i Google Kalender plus att alla möten som är äldre än två veckor i telefonen försvinner.

 

Jag har testat att kontakta Google för att få deras hjälp, men det funkade inte för något svar har jag inte fått av dom. Funderar om det finns någon som lyckats komma i kontakt med dom faktiskt?

 

Är det fler än jag som har problem med Google Kalender och synkningen mot telefonen?

 

Detta känns som ett desperat sista försök att få hjälp av någon.

En bra tidning som PC för Alla borde ställa Google mot väggen kring

allt strul dom ställer till med.

 

MVH

/Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mig en ny mobil med Android 1.5 i och äntligen skall jag kunna ha en kalender på datorn och en i mobilen som är synkade med varandra (trodde jag).

Välkommen till eforum!

 

Skippa Google kalender.

Istället använder du MyPhoneExplorer för att synka Outlooks kalender med telefonens kalender. Så gör jag med min Xperia Android 2.1 och gjorde också med Android 1.6. Allt fungerar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa Google kalender

 

Fungerar klockrent för mig.

 

Kanske felet beror på att man synkade från Outlook istället för att göra en riktigt import till Google kalender? Jag hade en massa småproblem så länge Outlook var inblandat. Så mitt tips - Skippa outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som säger att det är googles fel?

 

Själv använder jag MobileMaster, som jag ändå har, för att synka mellan Google kalender(kalendrar) och mobilens egen kalender (Samsung, ej Android).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gorannyggenygren

Fungerar klockrent för mig.

 

Kanske felet beror på att man synkade från Outlook istället för att göra en riktigt import till Google kalender? Jag hade en massa småproblem så länge Outlook var inblandat. Så mitt tips - Skippa outlook.

 

Jag har testat att köra utan Outlook med och gjort precis som du föreslår.

Har rensat Googlekalendern och sedan importerat och bara kört Google sedan,

men alla möten bara försvinner i tomma intet. Har sett att det är massor av desperata människor som har samma problem på Googles forum.

 

Men tack för tipset :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gorannyggenygren

Vad är det som säger att det är googles fel?

 

Själv använder jag MobileMaster, som jag ändå har, för att synka mellan Google kalender(kalendrar) och mobilens egen kalender (Samsung, ej Android).

 

Ja du, om Googel äger Google kalender och det är dom som utvecklat Android och det inte funkar vems fel kan det då vara? Skulle väl kanske kunna vara Microsoft eller Firefox då och att deras webbläsare gör att allt försvinner, inte vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gorannyggenygren

Välkommen till eforum!

 

Skippa Google kalender.

Istället använder du MyPhoneExplorer för att synka Outlooks kalender med telefonens kalender. Så gör jag med min Xperia Android 2.1 och gjorde också med Android 1.6. Allt fungerar utan problem.

 

Låter som ett lysande förslag ditt tips, det programmet skall jag absolut kolla in.

Tusen tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett att det är massor av desperata människor som har samma problem på Googles forum.

Inte bara problem med synk av kalender utan också Kontakter/Adressbok. Finns hur många som helst med dessa problem och som har förlorat alla kontakter/händelser eller fått dubbelt av allt.

 

 

 

Det finns också ett köpprogram som är 100%-igt att synkronisera Outlook och Android kalender och kontakter/adressbok. Det är CompanionLink som jag också använder. Det synkar också mot Outlook 64-bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gorannyggenygren

Inte bara problem med synk av kalender utan också Kontakter/Adressbok. Finns hur många som helst med dessa problem och som har förlorat alla kontakter/händelser eller fått dubbelt av allt.

 

 

 

 

 

Det finns också ett köpprogram som är 100%-igt att synkronisera Outlook och Android kalender och kontakter/adressbok. Det är CompanionLink som jag också använder. Det synkar också mot Outlook 64-bit.

 

 

 

TUSEN TUSEN TACK VERKLIGEN :-)

Nu slipper jag ju dessutom Google Kalender bara det är ju hur bra som helst.

Det funkar KLOCKRENT och programmet är hur bra som helst och även på Svenska :-) De som byggt detta förtjänar verkligen en donation med.

 

Du har verkligen räddat mig med ditt tips och jag är ENORMT tacksam.

 

MVH

/Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu slipper jag ju dessutom Google Kalender bara det är ju hur bra som helst.

 

 

 

 

Kan inte annat än hålla med.

 

Det är den största vinsten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, går det inte att uppgradera Android på din nya telefon, 1.5 är ju nästan två år gammalt och med varje ny version följer ju även buggfixar. Jag vill minnas att jag sett att en uppgradering innebär radering av all data, så det är ju läge att göra det i ett tidigt skede isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Inte bara problem med synk av kalender utan också Kontakter/Adressbok. Finns hur många som helst med dessa problem och som har förlorat alla kontakter/händelser eller fått dubbelt av allt.

 

 

 

Det finns också ett köpprogram som är 100%-igt att synkronisera Outlook och Android kalender och kontakter/adressbok. Det är CompanionLink som jag också använder. Det synkar också mot Outlook 64-bit.

 

 

Jag kör min ZTE Light med MissingSync mot Outlook 2007 och det fungerar perfekt mot kalender och kontakter. OK, inte helt perfekt, mina kontakter kommer sorterade på förnamn och inte efternamn, klarar inte att ändra!! Hur klarar CompanionLink sorteringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...mina kontakter kommer sorterade på förnamn och inte efternamn,

Man kan välja hur kontakterna ska sorteras. Jag har alltid sortering på förnamn i alla listor/telefonböcker.

 

post-9397-0-84025300-1294476642_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...