Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera Internet Explorer 9


Schtaan

Rekommendera Poster

Har laddat ner betan till IE9 - x64, och installerat den men den vill inte starta ens.

 

Det blinkar bara till på skärmen.

Nåt förslag nån??

 

-----------------------

W7 home X64

Intel I5

8 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara en bugg i IE 9 som gör att den inte vill starta, det är ju bara beta 1 än så länge så det finns ju fortfarande många buggar.

 

Jag skulle ha isntallerat IE 8 igen och väntat på IE 9 Beta 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det kan ju vara så att IE 9 än så länge inte är kompatibelt med någon drivrutin eller program i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det är ju första betan, finns säkert åtskilliga fel i denna, därför så är det ju i så fall bra om du rapporterar i dina synpunkter och dina fel du får, till Microsoft, så dom får börja att korrigera, för troligen är det som Cecilia säger, någonting i din dator är inte riktigt kompatibel med denna första beta.

 

Det är många som har och får olika buggar/fel hos sig med denna beta, brukar vara så, innan dom börjar att rätta till olika fel/buggar i ett nytt program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med W7 home x64 och en burk i övrigt som är knappt 1 år gammal så tycker ju jag att det inte ska vara så mycket som kan fela som dom inte redan vet om. Allt är ju uppdaterat.

Var felanmäler jag skräpet....?? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklaring till vad Betaversion betyder.

 

Här är en länk till Få hjälp med betaversionen av Internet Explorer 9 fins länkar på högra sidan till olika ställen med support.

 

Var man rapporterar fel i Beta versionen vet jag inte, det borde väl framgå i programmet, men ditt går ju inte ens att starta så..

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Testade nu då, på din ide.

 

"Internet explorer - installationen slutfördes inte" :thumbsdown:

 

Tror jag taggar ner och väntar tills dom passerat Beta stadiet.

Finns det nån installations logg man kan kolla i??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...