Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skriva ut A6 i word 2007


Tallrot

Rekommendera Poster

Jag ska skapa en mall som ska vara i A6 format. Tanken är alltså att man ska skriva ut det på A4 och när man öppnar mallen så ska man få upp ett A4 som är uppdelat i fyra stycken A6. I dessa ska det finnas en logga i överkanten och sedan ska man kunna lägga till text under loggan . Helst ska texten man skriver i den ena speglas automatiskt i den andra så att man får en a6 man kan vika dubbelt och få samma text bak och fram för att sedan sätta i en plastficka. Hur åstadkommer man detta enklast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Något sådant här kanske? (gjort i 2007, men 2003-kompatibelt)

A6_Tag_mall.doc

Dokumentet är uppsatt att skriva två liggande A5 på en A4 och varje A5 har två kolumner.

I detta har jag petat in en 1-kolumns tabell där tabellhuvudet, med loggan, upprepas i varje sidkolumn. Höjderna på tabellraderna är satta till att fylla ut varje A6, dvs en rad per A6-sida. För att utöka är det bara att lägga till fler rader. Formatera tabellen efter eget tycke och lägg till valfritt material under loggan. Tyvärr får du klipp&klistra mellan vänster- och högersidan. Det skulle säkert gå att lösa, men frågan är om det är värt besväret. (Som jag tolkar dig kommer varje dubbelsidig A6 att ha unikt innehåll.)

 

Hälsningar

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...