Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dela skärm mellan datorer


Shrek

Rekommendera Poster

Tjena,

Vi är fyra jobbarkompisar som behöver en smidig lösning att dela en större skärm.

Vi ska införskaffa en skärm på 40/50" som vi enkelt och smidigt vill kunna dela via någon switch när vi arbetar i projekt och vill kunna dela med oss av det vi har på respektive dator på den större skärmen. Vi vill alltså kunna koppla 4 st datorer (både mac & PC helst - alternativt bara mac) till switchen och inget extra tangentbord eller mus vilket vi sett på en del lösningar.

 

Det optimala vore att alla 4 datorer är inkopplade och att man direkt via respektive tangentbord kan ta över skärmen så att själva switchen kan gömmas under skrivbord.

 

 

Vad ska vi ha för att få så smidig lösning som möjligt?

 

Någon med erfarenhet av grym lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte tänker besvära dig med att ha en dedikerad uppsättning mus+tbord, utan använda datorn egna, så skulle jag nog välja en hdmi-switch. Jag har anslutit min xbox och ps3 till tvn via en hdmi-switch. Kostade 200 spänn. Fyra källor kan användas.

 

Nackdelen är att du måste trycka på switchen. Men å andra sidan kostar den bara 200 spänn. Jag har för mig att det finns dyrare varianter som kan switcha på andra sätt. Tillexempel om du på en bärbar dator stänger av den externa skärmen etc. Men jag lovar inget.

 

Annars är vi tillbaka på en traditionell kvm-switch då du har en uppsättning mus+tbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK tack för ditt svar! Nej vi vill inte ha särskilt tangentbord + mus till skärmen. Respektive dator ska ta över och personen vid datorn ska kunna visa det som är på hans/hennes skärm.

 

Frågan är då om det finns någon smart switch som kan styras från respektive dator där någon tangentbordskombination kan resultera i att just den datorn tar över?

Då hade vi kunnat gömma undan switchen och sitta och brainstorma med respektive dator inkopplad och när någon vill visa något tar han/hon över den gemensamma skärmen för att visa det som tagits fram på den datorn.

Någon som vet?

 

I värsta fall får det bli en vanlig hdmi-switch då där man får ta sig till switchen och byta till sin dator om man ska visa något.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...