Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows live id inloggnings problem


Richard.E

Rekommendera Poster

Hejsan på er...

snälla hjälp mej innan min familj blir tokig på mej...

Tidigare så har vi i familjen alltid kunnat se alla våra mailadresser sparade när vi ska logga in på våra hotmailkonton,,,,dvs alla våra konton kom upp på inloggningssidan på hotmail så man slapp skriva sin mailadress vaje gång man skulle logga in....

men nu funkar det inte plötsligt,,,nu synds bara den sista e-adressen som man har loggat in på???ohmy.gif

jag återställde windows då jag tyckte min dator blivit så seg kan det ha med det att göra..,att några inställningar ändrades?

kan det ha något med inställningar ang cookies som har ändrats??unsure.gif

 

jag läste någonstans att man kunde prova avinstallera windows live messenger som jag gjorde..då fungerade det igen,,,men efter jag stängde ner datorn på kvällen och vi startade datorn dagen efter så va det samma problem igen??? sad.gif dvs bara den sista e-adressen som man har loggat in på kommer upp när vi ska logga in på hotmail???

 

post-72285-1286354748,6_thumb.jpg

på bilden till höger fanns alltså tidigare våra 4 st mailadresser...men ser man bara den sista man loggade in med??sad.gif

 

tacksam för er hjälp....

 

mvh//Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

För att Windows Live Sign-in Assistant ska fungera korrekt måste du välja Hantera tilläggVerktyg-menyn i Internet Explorer, och aktivera de båda tilläggen Windows Live Sign-in Control och Windows Live Sign-in Helper. Se instruktioner på skärmdumpen här.

 

Citat:

Jag gjorde några snabba tester och detta verkar funka för mig. Om jag har dessa tillägg inaktiverade så visas bara en e-postadress på alla inloggningssidor för Windows Live-tjänster. Om jag aktiverar dessa tillägg så kan jag ha flera e-postadresser sparade.

Hämtat här.

http://www.alltomwindows.se/forum/index.php/topic/22658-inloggning-paa-hotmail/page__p__167522__hl__%2Bhotmail+%2B__fromsearch__1#entry167522

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

För att Windows Live Sign-in Assistant ska fungera korrekt måste du välja Hantera tilläggVerktyg-menyn i Internet Explorer, och aktivera de båda tilläggen Windows Live Sign-in Control och Windows Live Sign-in Helper. Se instruktioner på skärmdumpen här.

 

Citat:

Jag gjorde några snabba tester och detta verkar funka för mig. Om jag har dessa tillägg inaktiverade så visas bara en e-postadress på alla inloggningssidor för Windows Live-tjänster. Om jag aktiverar dessa tillägg så kan jag ha flera e-postadresser sparade.

Hämtat här.

http://www.alltomwin...__1#entry167522

Mvh

Mats H

 

 

Hejsan Mats....

jaha,,,tack för ditt svar,,,,jag tittade men jag hittade inte Windows Live Sign-in Control och Windows Live Sign-in Helper där du visade på din bild??blush.gif

 

post-72285-1286355389,37_thumb.jpg

är det något som jag ska ladda ner o hämta hem eller??

 

tusen tack för din hjälpsamhet

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja har du inte installerat den så , hämta hem!

http://www.microsoft...Lang=en&pf=true

Mvh

Mats H

 

hej igen mats....

nu har jag laddat ner länken du gav mej.....men när jag tittar på "hantera tillägg" sidan du visade mej tidigare,där jag skulle aktivera Windows Live Sign-in Control och Windows Live Sign-in Helper så hittar jag inte dom där du visade på din bild tidigare??sad.gif ,varför kan inte jag se dom där som på din bild??,,heter det något annat för mej bara för jag ändrade till svenska i din länk ist för engelska som din länk ...eller??blush.gif

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-72285-1286360842,56_thumb.jpg

Hej,

ja har du inte installerat den så , hämta hem!

http://www.microsoft...Lang=en&pf=true

Mvh

Mats H

 

nu avinstalerade jag den svenska o ladda hem exakt den du gav mej ist för att se om det ser lika ut som för dej på din bild....

men det blev inte exakt lika iaf....

se bilder...

 

 

post-72285-1286360666,99_thumb.jpg

 

på den lilla bilden jag får upp,,vad ska jag ev bocka för där??? för det ser inte ut på samma sätt som din bild,,,,jag hittar inte som på din bild...dvs sign in control hittar inte jag??

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

så nu ska du då kunna aktivera tillägget,

att bilder varierar betyder inte så mycket, huvudsak att det ordnar sig.

Återkom med det slutgiltiga resultatet!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

så nu ska du då kunna aktivera tillägget,

att bilder varierar betyder inte så mycket, huvudsak att det ordnar sig.

Återkom med det slutgiltiga resultatet!

Mvh

Mats H

 

 

okej,,,,men förlåt för min okunnskap..blush.gif men jag hittar bara Windows Live Sign-in Helper som jag kan aktivera...men jag hittar inte den andra,,Windows Live Sign-in Control ??

är det något av dom 4 alternativen i den lilla grå rutan jag får upp som jag oxå ska bocka för och aktivera??

1..Windows live toolbar?

2..Search helper?

3..Windows live toolbar?

4..Referensinformation?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har bara följande tillägg installerat själv.

Namn: Windows Live inloggningshjälpen

Utgivare: Microsoft Corporation

Typ: Webbläsartillägg

Version: 5.0.818.5

Fildatum:

Datum för senaste åtkomst: den 6 oktober 2010, 12:57

Klass-ID: {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6}

Användningsantal: 511

Antal block: 0

Fil: WindowsLiveLogin.dll

Mapp: C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Windows Live

 

Du kan jämföra med ditt eget genom att markera tillägget i IE och sedan Mer information en bit nere till vänster i rutan.

De övriga ska mig veterligen ej behöva aktiveras.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har bara följande tillägg installerat själv.

Namn: Windows Live inloggningshjälpen

Utgivare: Microsoft Corporation

Typ: Webbläsartillägg

Version: 5.0.818.5

Fildatum:

Datum för senaste åtkomst: den 6 oktober 2010, 12:57

Klass-ID: {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6}

Användningsantal: 511

Antal block: 0

Fil: WindowsLiveLogin.dll

Mapp: C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Windows Live

 

Du kan jämföra med ditt eget genom att markera tillägget i IE och sedan Mer information en bit nere till vänster i rutan.

De övriga ska mig veterligen ej behöva aktiveras.

Mvh

Mats H

 

 

okej,,,,nu verkar det fungera iaf,,,trots att jag inte hittade sign in control...

 

tusen tack för din hjälpsamhet för oss korkade dator användare...blush.gif

 

ha en bra dag

mvh//Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...