Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad står bocken i Windows Firewall för?


Blockqoute

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag håller på med att lägga portar som ska undantas i Windows Firewall på en XP-maskin som är domän-ansluten. I och med att brandväggen i stort styrs av Group Policies så lägger jag till informationen i registret. Det är det inga problem med, efter att jag lagt till det i registret dyker det upp som det ska i brandväggens grafiska gränssnitt med en liten skillnad från övriga. Framför de öppnade portarna/programen så finns det en liten bock som är ibockad för övriga portar/program, men inte för de portar jag har öppnat via registret.

 

Mina frågor är, har det någon betydelse om bocken är i eller ur? Och om det har betydelse, vilken? Och om det har betydelse, hur bockar jag i den? Min känsla är att de portar jag öppnat visas i listan eftersom de finns i listan, men att de inte är aktiva eftersom in bocken är i.

 

Skickar med en screen på hur det ser ut i det grafiska gränssninttet. Det är de portar med namnet DisplayAgent<portnummer> som jag har lagt till i registret.

 

Tacksam för att hjälp!

post-27273-1286184107,99_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min känsla är att de portar jag öppnat visas i listan eftersom de finns i listan, men att de inte är aktiva eftersom in bocken är i.
Jag tolkar det på samma sätt.

 

Men har du provat porten? Det bästa sättet att ta reda på om det fungerar är väll ändå att tuta och köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...