Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nej Nej Nya Msn


Tompa76

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

 

Jag laddade ner nys msn 2011 ...

 

Och nu har något hänt jag kan inte komma in i messenger eller jag kommer in men jag ser ingen som är inloggad och ingen ser mej. Jag chattade med min bror på Facebook och han sa han var inne på msn , men han såg mej inte och jag såg inte han.. Det skumma är att de fungerarar om man går in i hot- mailen och sen kör msn därifrån. Men det vill jag ju inte .. Vad kan ha hänt..?? Jag har avinstallerat allt som har med msn o göra . Och installerar allt på nytt. Jag hade äldre msn från 2009 innan o de funkade men nu finner jag bara msn 2011 och ladda ner . Så laddat ner o kört de utan att de fungerar som det ska..

 

Det fungerade innan idag helt plötsligt såg jag alla kontakter som var online bara försvann.. De brukar alltid vara någon online. Så blev misstänksam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

antar att du kör Vista eller Windows 7.

Prova först att reparera, Kontrollpanelen\Program, högerklicka på raden Windows Live Essentials, och välj Reparera, går inte detta avinstallera. Kör sedan diskrensning, skriv diskrensning i sökrutan, tryck Enter och följ instruktionerna.

Efter omstart leta i följande dolda mappar under Appdata, Local, Local Low och Roaming.

Titta i Microsoft och Windows mapparna där. Ta bort allt!

Prova sedan att installera om.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades ta bort msn 2011 och fann ett Windows live messenger 2009

 

 

Rekomderar att inte ladda ner 2011 verkar ställa till det. Iallafall för mej ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju också någon ny variant av Messenger.

 

Men jag lyckas INTE hitta vad det är för version. Vet bara att den heter Windows Live Messenger. Vet ni hur jag hittar vilken version det är?

 

Och att funktionerna är mycket sämre.

 

T.ex. var är visningsnamnet och statusraden??? Jag var tvingad att ange "förnamn efternamn" i MSN Live-profilen eftersom inget visningsnamn fanns längre och brorsan plötsligt undrade vem det var som ville chatta.

 

Måste tillägga att jag är mycket skeptiskt och negativt inställd till den "sociala nätverks-riktning" allting tar just nu. Det är helt enkelt för snurrigt bara. Och flera olika aktörer som slåss om att bli the one and only sociala nätverks-leverantören.

 

Likadant med nya datorn med win 7, helt snurrigt och en massa funktioner som man liksom inte kommer åt att styra, eller får leta som en idiot efter.

 

Jag får fundera vidare om jag verkligen vill ha en Androidtelefon (är på G att köpa en, men de lär väl vara höjden av snurrighet med funktioner kanske...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Microsoft är väl mer eller mindre kända för att skapa strul för sina användare, tycker jag. Kände det nästan på mig att det nya MSN skulle ställa till det för folk när jag läste om att dom skulle släppa ny version av MSN.

 

Bara för att MSN strular behöver det inte betyda att andra sociala funktioner på telefoner också vidare kommer att strula.

 

Facebook tycker jag nästan är bättre och roligare än MSN. Tack och lov äger inte Microsoft Facebook om det nu kan ha någon betydelse. Tar väl inte lång tid förrän Microsoft letar sig in där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft är väl mer eller mindre kända för att skapa strul för sina användare, tycker jag. Kände det nästan på mig att det nya MSN skulle ställa till det för folk när jag läste om att dom skulle släppa ny version av MSN.

 

Bara för att MSN strular behöver det inte betyda att andra sociala funktioner på telefoner också vidare kommer att strula.

 

Facebook tycker jag nästan är bättre och roligare än MSN. Tack och lov äger inte Microsoft Facebook om det nu kan ha någon betydelse. Tar väl inte lång tid förrän Microsoft letar sig in där också.

Nej såklart behöver inte telefoner strula för att microsoft suger. :)

 

Men jag har fått några kommentarer om ifall jag verkligen vill ha en Android-telefon när jag inte gillar det nya sociala nätverkandets starka utbredning. Kanske borde spana in Nokias nya kommande Symbian innan jag bestämmer mig...

 

Jag har inget emot sociala nätverk, gillar facebook t.ex. men det är liksom för mycket överallt med sådant som man inte har möjlighet att få grepp om och just MSN verkar totalt snurrigt och struligt.

 

Jag har också lite emot alla färdiga lösningar som presenteras för kund. Hade varit bättre att utveckla så att man fick ett rent system där man anpassade mer själv (som exempelvis ett cleant Android till skillnad från de där telefontillverkaren har lagt till ett tungt och jobbigt skalprogram som tvingar sig på användaren). Anpassa själv och ladda ned de appar man vill ha. Oftast är de lösningar som kommer med HP och Win (eller diverse nyare telefoner) inte vad jag vill ha, utan ställer till mer besvär. Särskilt när de verkar omöjliga att stänga av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju också någon ny variant av Messenger.

Men jag lyckas INTE hitta vad det är för version. Vet bara att den heter Windows Live Messenger. Vet ni hur jag hittar vilken version det är?

 

Hej,

tryck Hjälp på menyraden, sedan Om Messenger.

Windows Live Essentials 2011

post-71618-1286713892,54_thumb.png

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

LOL, jag hade ingen menyrad, och därför ingen hjälp/om, men nu lyckades jag hitta menyraden, och därmed resten.

 

Ja, det är 2011 jag har ser jag nu.

 

Tyckte först att messenger var rätt normalt när jag installerade min nya dator i förrgår, men messenger kanske numer uppdateras med windows update?

 

Nu finns inget visningsnamn mer, och lite annat är borta, plus en massa funktioner som tillkommit och som jag helst vill slippa.

 

Tack för hjälpen, nu fick jag tillbaka lite av vad jag saknade, när jag fann menyraden :D (Fattar inte varför man tycker att man ska dölja menyraden...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...