Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nikon D40 Problem


Tompa76

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

Jag har en Nikon D40 som blivet nått fel med. Det står helt plötslig att de är fel minnes kort . Kortet är nytt och jag har testat andra kort i den utan att de fungerar . Aldrig haft problem med kortläsaren. Så kan inte använda kameran nu.. :(

 

Har haft kameran några år och den är annars som ny.

 

Gissar på nåt fel inne i kamera och funderar på lämna in den på service. förmodligen kostar det en delt så man kanske bör se på en ny. Men tänkte hör om någon haft liknande fel eller om de går updatera om operativ systemet eller nått.. Jag vet de skall finnas reset knapp , har prövat det utan resultat. Går de koppla in den i datorn och köra en omistallation av programvaran ?.. Antingen är det program varan eller nått som är sönder inne i kameran... / Tompa

 

 

Bra sida det här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Hej!

 

 

Jag har en Nikon D40 som blivet nått fel med. Det står helt plötslig att de är fel minnes kort . Kortet är nytt och jag har testat andra kort i den utan att de fungerar . Aldrig haft problem med kortläsaren. Så kan inte använda kameran nu.. :(

 

Har haft kameran några år och den är annars som ny.

 

Gissar på nåt fel inne i kamera och funderar på lämna in den på service. förmodligen kostar det en delt så man kanske bör se på en ny. Men tänkte hör om någon haft liknande fel eller om de går updatera om operativ systemet eller nått.. Jag vet de skall finnas reset knapp , har prövat det utan resultat. Går de koppla in den i datorn och köra en omistallation av programvaran ?.. Antingen är det program varan eller nått som är sönder inne i kameran... / Tompa

 

 

Bra sida det här :)

 

Att ominstallera systemet i den kamera gör man inte lika enkelt som i en dator.

 

Du kan alltid titta efter vilken firmware kameran har. Här hittade jag en firmware:

http://support.nikonusa.com/app/answers/detail/a_id/16413/~/d40-a%3A-1.12-firmware-upgrade

 

Min kamera (Nikon D70) har också haft lite sådana saker för sig, men det minneskortet var i och för sig gammalt. Köpte därför ett nytt, och det har fungerat hittills.

 

Är minneskortet något du har köpt till själv?

...i så fall är det ett minneskort som kameran har stöd för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inget kort fungerar i kameran, och om dessa kort fungerar i din dator utan problem, så kan det vara fel på kameran.

 

Om din kamera bara är några år gammal, så bör du ha en inställning som återställer alla kamerainställningar till fabriksinställningar, testa om det kan hjälpa till.

 

Annars får du kanske överväga att lämna in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ja jag har köpt det själv ett vanligt .. SD aldrig haft problem med det innan.. Testade andra kort i med...

 

Det skall väl gå med vanliga SD kort i denna Nikon kameran.

 

Har ett Sandisk 2Gb köpt på Claes ohlsson. Har för mej jag hade samma i det förra kortet som gick sönder..

 

Kortet fungerar i datan ..

 

För att updatera firmware måste man ha ett minneskort som fungerar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inget SDHC kort att testa?

 

Jag tänkte inte på att uppgradera Firmwaren, utan att nollställa dom vanliga inställningarna som finns i kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei!

 

 

Har tyvärr inget att testa med. Skall se om någon venn har. Kör du med det?? kan su pröva ett vanligt SD o se om de fungerar ? Är det så enkelt så blir jag knäckt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...