Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiering av Sharepoint Foundation 2010


edvin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har installerat Sharepoint Foundation 2010 i min Windows Server men har problem att göra ta backup på den. Jag har gått in i Central Administration och där valt att säkerhetkopiera hela servern (databas och konfigurations filer). När jag seden anger sökvägen där jag vill att backupen skall hamna så får jag följande meddelande enligt bilden.

 

Jag har kollat och katalogen finns samt att Administratören har fullständiga rättigheter till den. Vad gör jag för fel. Vore tacksam för hjälp då detta bör fungera innan jag börjar bygga mer och använda sidorna mer.

 

Tacksam för hjälp.

 

Mvh

Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så att kontona har access som det står? Normalt kör man väl inte servern på domänkonton utan lokala konton. Vill du skicka backupen till en annan maskin blir det svårt om du använder lokala konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör inte med domänkontrollant utan endast Sharepoint på servern. Jag lägger inte hller backupen på en annan dagtor utan på samma dator fast en annan hårddisk.

 

Vad gör jag för fel. Vad för inställningar behöver jag göra. Tack på förhand.

 

Mvh

Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ange sökvägen som en lokal sökväg då? Typ D:\Backup\...

 

Den säger ju dessutom vad som är fel. Det är två användare som behöver access till den sökväg du har angett. Har du kollat så att båda dessa användare verkligen har access att skriva i sökvägen i fråga. Om det dessutom är en nätverkssökväg så måste de ha access att skriva på den utdelningen också. Normalt när man delar ut en mapp genom Share så får alla läsrättigheter men ingen får skrivrättigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag gjorde provat att skriva en vanligt sökväg typ G:\sharepoint men då får jag i stället följande meddelande (se bild). Jag har fullständig behörighet på administratörs kontot.

 

Snälla hjälp.

post-18452-1285092150,84_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att läsa vad jag skrivit.

 

Det handlar om två konton som ska ha rättigheter att skriva i mappen som du vill göra backup till.

När du vill spara till en nätverkssökväg så finns det även rättigheter för att accessa denna. Har du kollat de rättigheterna också?

Har du delat ut mappen som du vill skriva backupen till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket för hjälpen. Efter lite ändringar och startande av tjänster fick jag till det. Nu har jag lyckats att göra en backup utan Serverfarmen.

 

En dum fråga. Tar den med alla mina Sajter eller är det bara grunden i sharepoint (inställningar)

 

Mvh

andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...