Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

varför är min dator så seg?....


Richard.E

Rekommendera Poster

hejsan alla hjälpsamma människor.....min dator har blivit så seg o krånglar med att stänga av sig sig då o då...tänkte om det ev finns några program vid uppstarten eller om jag har något program i datorn som jag ev kan ta bort som ev kan vara problem??!! tacksam för er hjälp......mvh Richarduppstart.jpg

post-72285-1284877855,02_thumb.jpg

post-72285-1284877871,94_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har gratisvarianten av SUPERAntiSpyware i vilken det inte ingår realtidsskydd så vitt jag vet kan du stänga av dess sutomatisk start genom att avbocka rutan "Start SUPERAntiSpyware when Windows starts" under "Startup options" som nås genom att klicka på knappen "Preferences".

 

Om man inte väldigt ofta läser PDF-filer är det onödigt att Adobes program jämnt startar. Samma sak med åtminstone Quicktime och Skytel.

 

Men avstängningar beror oftast på överhettning.

 

-----------

Flyttar tråden från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Windows Vista".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har gratisvarianten av SUPERAntiSpyware i vilken det inte ingår realtidsskydd så vitt jag vet kan du stänga av dess sutomatisk start genom att avbocka rutan "Start SUPERAntiSpyware when Windows starts" under "Startup options" som nås genom att klicka på knappen "Preferences".

 

Om man inte väldigt ofta läser PDF-filer är det onödigt att Adobes program jämnt startar. Samma sak med åtminstone Quicktime och Skytel.

 

Men avstängningar beror oftast på överhettning.

 

-----------

Flyttar tråden från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Windows Vista".

 

Cecilia

Moderator

 

 

Tusen tack Cecilia.......då ska jag prova att avbocka dom programmen du nämner o se om det kanske blir bättre,,,!!?

 

då såg inga onödiga program som jag har som kan tas bort??

mvh//Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Softonic English Toolbar och Free Internet Windows Washer låter inte som något man har någon nytta av.

 

Sedan har du en gammal version med säkerhetshål av VLC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Softonic English Toolbar och Free Internet Windows Washer låter inte som något man har någon nytta av.

 

Sedan har du en gammal version med säkerhetshål av VLC.

 

Tusen tack igen för din vänliga hjälpsamhet.....jag tar bort dom programmen nu då....

 

mvh//Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...