Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa formulär i pdf


IvanB

Rekommendera Poster

Jag har fått en pdf-dokument med formulär, rader som ska fyllas i. Men de funkar inte, meningen att man ska skriva ut och använda pennan. Men jag ger mig inte och då har jag 2 frågor.

  • Dokumenttillhörigheten När jag försöker få fram fler verktyg, då de flesta är försedda med stjärna som innebär:"Endast tillgängligt om dokumenttillhörigheten är aktiverad". Hur kan man aktivera den?
  • Konvertera pdf till odt Finns det gratisprogram som konverterar pdf till odt? Har jag det i odt, då är det lättfixad och sen kan jag konvertera tillbadka. Jag testade

Able2Doc testversion, den konverterade till doc men uruselt, det var bara bokstäver spridda över hela dokumentet i huller om buller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så innehåller inte den några fält.

Gäller det just detta enstaka exemplar så kan jag fixa fält men jag antar du vill kunna göra detta även på andra dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, just precis, jag skulle vilja skapa både fält och rutor att sätta bockar i. Tack för att du skulle göra det, men frågan gäller först och främst om jag kan göra det och hur. Dessutom finns många intressanta verktyg i Adobe Acrobat som jag inte får fram, för att :"Endast tillgängligt om dokumenttillhörigheten är aktiverad" :unsure:. Jag undrar igen, hur jag kan aktivera dokumenttillhörigheten.

Homework - Kopia_09.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, just precis, jag skulle vilja skapa både fält och rutor att sätta bockar i. Tack för att du skulle göra det, men frågan gäller först och främst om jag kan göra det och hur. Dessutom finns många intressanta verktyg i Adobe Acrobat som jag inte får fram, för att :"Endast tillgängligt om dokumenttillhörigheten är aktiverad" :unsure:. Jag undrar igen, hur jag kan aktivera dokumenttillhörigheten.

Vilka verktyg menar du då? Var hittar man dem?

 

Adobe LiveCycle Designer är ju annars ett verktyg för formulär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta så mycket! Jag har Adobe Reader, inte Acrobat. Jag skrev slarvigt. :blush: De menyn jag nämner får man fram om man högerklickar på övre listen. Allt under Kommentering och markering är otillgänglig om man inte har "dokumenttillhörigheten aktiverad".

REDIGERAD: Och då undrar jag, om det finns gratisprogram för formulärredigering, eller program/online tjänst som konverterar pdf till odt. Eller åtminstone till doc, fast bättre än Able2doc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag prövade att med Adobe Acrobat 9 Pro Extended spara som .doc

Och det går visserligen men det blir bara som en bild av hela sidan, inget regdigerbart.

 

Så frågan är om det finns något annat program än Acrobat som hanterar detta, med just de filer du har.

 

 

Se även bifogad fil som är grovt tillyxad.

Field.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TAck, Mikael, den blev perfekt. Det är bara att jag har ungefär 60 sidor till och jag skulle vilja konvertera eller importera det hela till OpenOffice Writer. Där skulle jag kunna ta hand om den. Eller skriva kommentarer, det skulle också passa bra. :thumbsdown: Nu är det bara de 2 frågorna som återstår som jag ställde i början:

Dokumenttillhörigheten När jag försöker få fram fler verktyg, då de flesta är försedda med stjärna som innebär:"Endast tillgängligt om dokumenttillhörigheten är aktiverad". Hur kan man aktivera den?

Konvertera pdf till odt Finns det gratisprogram som konverterar pdf till odt? Har jag det i odt, då är det lättfixad och sen kan jag konvertera tillbadka. Jag testade

Able2Doc testversion, den konverterade till doc men uruselt, det var bara bokstäver spridda över hela dokumentet i huller om buller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...