Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Remote desktop


lars69

Rekommendera Poster

Jag kör 2st XP-pro datorer SP3.

Jag vill kunna ansluta mellan dem med remote desktop utan att bli utloggad på serverdatorn.

 

En kollega påstår att det går, och att servern ser vad klienten gör, men klienten blir utloggad så fort man rör på musen.

Tyvärr vet han inte mer om det än så...

 

 

/LarsA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP tillåter bara en session i taget. Men det finns hack man kan göra genom att bl a byta ut termsrv.dll. Googla på xp multiple remote desktop. Har dock inte provat själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svaret.

Vet inte riktigt om jag vågar prova detta då det är en driftdator för övervakning av en ugn.

 

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remote desktop tillåter som sagt enbart en session, dock kan du installera adminpak för Windows 2003 på ditt Windows XP, förutom massa andra smaskiga verktyg får du tillgång till Remote Desktops som är till för terminal server men fungerar att ansluta till vanliga rdp's förutsatt att allt är konfigurerat korrekt.

 

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c16ae515-c8f4-47ef-a1e4-a8dcbacff8e3&displaylang=en

 

 

Återkom och berätta hur du gick då jag känner en viss osäkerhet över detta då jag inte kommer ihåg fullt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...