Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 HP upgrade media


Blossing

Rekommendera Poster

Hej!

 

För ett tag sen köpte jag min dator då w7 inte ännu var släppt. Då fick jag nöja mig med vista. Men när w7 kom ut fick jag uppgradera min dator gratis, så jag beställde hem paketet och fick med en skiva som heter

 

Windows 7 Home Premium Upgrade Media

 

Jag fick med en lapp som jag skulle följa för att uppgradera plus en annan skiva som heter

 

HP Upgrade Assistant

 

För att komma till saken så krångla allt med uppgradering så jag valde att boota CD-skivan och radera hårdisken och installerade att från start. Så inget från Vista följde med vilket det skulle ha gjort om jag uppgradera.

 

Jag läste någonstans på min lapp att man var tvungen att installera Vistas igen och sen uppgradera till w7 om man vill formatera om. Men stämmer det endast om man vill uppgradera från Vista?

 

Min fråga är alltså, om jag nu vill formatera om datorn (För nuvarande har jag w7) till w7 igen med den skivan? Genom att boota, radera och installera? Utan att först ta bort w7 och sen installera Vista och sen w7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dvdforum....page=1#m1746637

 

Martini påstår 25/11 att det fungerar med HPs win 7 skiva.

 

Om du provar berätta gärna om det fungerar.

 

LARSAS

 

Jag tror inte att du behöver ytterligare en gång bevisa att du har en WIN7 licens för din dator (moderkort)

Din WIN 7 licens är säkert redan registrerad hos Microsoft.

 

Att för en omformatering av WIN 7 fordra en installation av Vista låter sjukt.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...