Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam login


dudute

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det tar över en minut att logga in på min Windows 7. Datorn är upplagd i en domän på jobbet. Den är snabb tills jag får skriva in mitt användarnamn och lösen men efter det står den och tuggar i evigheter medan det står Welcome på skärmen. Jag känner mig så välkommen så. När jag först fick datorn i mars var den normalsnabb. Problemen började någon gång efter sommarsemestern. Jag har en kollega som har haft samma problem en längre tid men det fungerar bra för övriga och vi har likvärdiga datorer hårdvarumässigt.

 

Det tar lika lång tid om nätverkssladden är urdragen.

 

Jag har också fått tips om att ta bort alla mappade nätverksenheter så det har jag gjort utan förbättring.

 

Fler tips mottages tacksamt!

 

/Dudute

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det tar över en minut att logga in på min Windows 7. Datorn är upplagd i en domän på jobbet. Den är snabb tills jag får skriva in mitt användarnamn och lösen men efter det står den och tuggar i evigheter medan det står Welcome på skärmen. Jag känner mig så välkommen så. När jag först fick datorn i mars var den normalsnabb. Problemen började någon gång efter sommarsemestern. Jag har en kollega som har haft samma problem en längre tid men det fungerar bra för övriga och vi har likvärdiga datorer hårdvarumässigt.

 

Det tar lika lång tid om nätverkssladden är urdragen.

 

Jag har också fått tips om att ta bort alla mappade nätverksenheter så det har jag gjort utan förbättring.

 

Fler tips mottages tacksamt!

 

/Dudute

 

Vad säger IT/Data -ansvariga på ditt arbete om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset från Microsoft! Gällde tyvärr inte mig men någon annan kanske kan bli hjälpt. Jag har faktiskt inte sagt något till vår supportkille. Jag jobbar på en stor IT-konsultfirma och vi förväntas nog klara oss själva så långt det är möjligt. I vilket fall som helst så är det nog inte högprioriterat med en långsam login. Jag har själv gjort efterforskningar i ämnet för flera år sedan när jag jobbade som IT-tekniker och jag hade kunder med samma problem. Då kom jag aldrig fram till något. Men nu när jag själv är drabbad tänkte jag att det kunde vara värt besväret att slänga ut frågan här för att se om någon hade snabba svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Söndag och måndag 30-31 januari 2011 loggade min dator in snabbt som blixten. Tänkte att det kanske var någon windowsuppdatering som fixade problemet. Men 1 februari var den långsamma inloggningen tillbaka igen. Jag har lärt mig leva med det. Går och hämtar en kopp té under tiden.

 

Fick tips av en kollega att skapa ett lokalt användarkonto. Jag är ju ändå administratör på min dator och sen slipper den leta efter domänen.

 

Nu tänker jag att man borde kunna peka ut var dokument och inställningar finns från den nya profilen utan att behöva krångla med kopiering från den gamla. Någon som har koll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...