Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Åtkomst nekad


Ingen annan

Rekommendera Poster

"Nekad åtkomst till C:\Program Files\Adobe Photoshop\SubPage.htm" Det felmeddelandet får jag, när jag försöker att ändra i SubPage.htm. Just detta SubPage.htm jar jag själv skapat och använd ett par år. Skapat under Win xp. För ca 8 månader sedan bytte jag till Win 7. SubPage.htm har fungerat/fungerar oklanderligt fortfarande. Det är bara nu, när jag försöker att göra en liten ändring som jag inte har behörighet?

Får även vid andra tillfällen, ibland, meddelandet att "behörighet saknas", försöker då att på något sätt kringå meddelandet. Jag har behörighet som administratör! Är den ende som använder mina datorer.

 

Titta på http://www.falubilder.se/Orter/Bole/Bilder-Ort.html Välj där t ex "Affären" och titta på bilderna. Det är de större bildsidorna som SubPage.html skapar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du är inloggad som administratör på en Windows 7 burk så kör du ändå alla program som vanlig användare. När du vill installera något eller pilla med inställningar så måste du tillfälligt upphöja dig till riktig administratör. När den operationen sker så blir din skärm mörkgrå och det kommer upp en ruta som du måste godkänna.

 

Jag gissar att programmet som du använder för att editera filen inte klarar att upphöja sig själv till administratör. Du har två val. Antingen startar du programmet genom att högerklicka på det och välja Kör som administratör eller sparar du filen i mina dokument och kopierar sedan in den på rätt plats, vilket också funkar fint.

 

Edit: Vad har detta med Språkfrågor att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Vad har detta med Språkfrågor att göra?

Tråden nu flyttad till Windows 7.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack gip!

Höger klick på Adobe Dreamweaver och "Kör som administratör" gjorde susen. Men varför ska man behöva göra så? Jag är ju den ende administratören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så säkerhetssystemet UAC fungerar. Du ska inte kunna ändra filer under program files utan en aktiv åtgärd. Detta är gjort för att virus som kommer in i din dator inte ska kunna använda din status som administratör utan att du är medveten om det. En bra finess om du frågar mig. Funkar dessutom mycket bättre i Windows 7 än i Vista där den först uppträdde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...