Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dator med xp går i vänteläge i olika intervall


noctum

Rekommendera Poster

hej

har en lenovo z61p som har börjat krångla, med ojämna mellanrum allt ifrån 5min till flera timmar går datorn in i vänteläge iblad kan jag få den ur vänteläget men oftast ej, jag har ställt den till att aldrig göra detta i energi schemat, och har försökt och bevaka cpu användningen men då datorn bara går ner i vänteläge är det svårt och se nått mönster. Börjar misstänka att min dator kan vara för varm annars vet jag ingen råd, tips motages tacksamt.

 

MvH noctum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki tack för tipset allt vad det finns:p kylplatta aldrig hört om. Hårddisken borde det inte vara den är kontrollerad med flera sökprogram och den arbetar enligt dem bra och mår bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej har provat med en provisorisk kylplatta datorn står på två brädor för att öka luftgenomströmingen under den. Och den har än så länge inte gått ner på snart 12 timmar det känns som om den kanske behöver mer kylning....

Tack för alla svar så länge:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man inte gör något särskilt vid datorn så är det ju bra om temperaturen håller sig under 50 grader för att inte komponenterna ska åldras onödigt fort.

 

Du kan se om det hjälper med en burk tryckluft för att blåsa rent i ventilationskanalerna och öppna luckorna undertill för att se om man kommer åt att blåsa bort damm därifrån. Då ska du ta ur batteriet och ta bort kabeln till strömadaptern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hum då ligger den garanterat högt ca 70-90 grade på acpi

ca 70-75 på intel mobile core och hårdisken mellan 40-60 grader

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...