Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FPS Problem Med Nytt Grafikort.


Glaid

Rekommendera Poster

Hejsan

Jag har Problem med mitt Fps när jag spelar World of warcraft. Jag söker nu hjälp här vad problemt kan vara, jag har många nya Hårdvaror men jag ligger endå på 3-6 fps under krävande omständing heter. Här är alla mina Hårdvaror.

 

datainfo.png

 

 

Jag har frågat runder lite om folk som kan datorer och de har sagt att det antingen är mina drivrutiner till mitt Grafikort eller mitt Slöa Ram minnen. jag är 90% säker att jag har de rätta drivrutinerna men vill gärna höra med ert forum innan jag gör några andra beslut.

 

Tack uppskattar all hjälp jag kan få.

 

MVH Oskar-Niklasson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bytt grafikkortet till ett Radeon HD5750? Vad hade du innan? Har du bytt någon annan hårdvara?

 

Kör du samma inställningar i wow med båda grafikkorten? Kör du samma version av wow med båda grafikkorten?

 

När du installerade ditt nya kort, såg du till att avinstallera det gamla ordentligt innan du installerade det nya. Jag rekommenderar att man kör ett program typ Drive Sweeper http://www.guru3d.com/category/driversweeper/ innan man installerar det nya kortet, eftersom en avinstallation ibland inte får bort alla filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bytt grafikkortet till ett Radeon HD5750? Vad hade du innan? Har du bytt någon annan hårdvara?

 

Kör du samma inställningar i wow med båda grafikkorten? Kör du samma version av wow med båda grafikkorten?

 

När du installerade ditt nya kort, såg du till att avinstallera det gamla ordentligt innan du installerade det nya. Jag rekommenderar att man kör ett program typ Drive Sweeper http://www.guru3d.co.../driversweeper/ innan man installerar det nya kortet, eftersom en avinstallation ibland inte får bort alla filer.

 

Tack för din post.

Jag har instrallerat om min dator efter jag hade bytt grafikort så det finns inte en chans i värden att den gammle Drivrutinerna till mitt första grafikort finns kvar.

 

Om jag har de korrecta inställningarna med mitt grafikort angående wow vet jag inte. och vet inte hur jag kan kolla det.

 

Jag har bytt nataggat, Moderkort och har även en äldre hårdisk än innan för min förra gick i sönder.

 

 

mitt förra graikort tror jag att jag hade ett ATI Readon 3750 serie innan om jag kommer ihåg rätt.

 

men det jag undrar som kan vara ett av problem är mina ram minnen det är förmodligen väldigt slöa.

men ni vet förmodligen bäst.

 

tack så mycket upp skattar all hjälp jag kan få

MVH Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste jämföra äpplen med äpplen för att jämförelsen ska bli korrekt. Samma version av wow med samma inställningar. Kör du med högre inställning på grafiken med det nya kortet så är det inte så konstigt att du får lägre fps.

 

Om du inte har bytt minnena så bör det inte vara minnena som är problemet. Det kan vara drivrutinerna som är problemet, men jag tror att det är mer troligt att du helt enkelt har högre inställningar på grafiken nu än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har de sämsta inställningarna man kan ha, ligger endå på 3-6 fps och som du kan se så borde jag ha mycket mer med det hårdvarorna jag använder.. sen jag skaffa mitt nya grafikort så har det inte alls blivit bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 3-6 fps överallt, eller är det i Dalaran?

 

 

 

Ligger på 33-50fps i IF men när jag spelar LK Hc 25 så ligger jag på 3-5fps vilket suger. men det borde det inte göra. tycker jag.

 

 

man kan tro att det är ett addon problem men har bara addons man kan lita på inga skumma addons bara basic stuffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med några andra och sålänge det inte är ett mjukvare fel vilket jag inte tror det är så är det mina stenålders Ram minnen jag funderar på att köpa dessa

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=349808

 

 

Jag undrar bara är det något mer jag kan göra för att kolla så det inte är en mjukvare problem för jag vill inte spendera pengarna i onödan

 

Tack

MVH oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där minnen kommer nog inte att fungera på ditt moderkort, eller i alla fall kommer de inte att gå nämnvärt fortare än minnena du har.

Kingston garanterade minnen för ditt moderkort: http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/modelsinfo.asp?SysID=&mfr=&model=&search_type=&root=us&LinkBack=&Sys=60144-ASUS%2FASmobile-M4A78L-M+Motherboard&distributor=0&submit1=Search

 

Har du några utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där minnen kommer nog inte att fungera på ditt moderkort, eller i alla fall kommer de inte att gå nämnvärt fortare än minnena du har.

Kingston garanterade minnen för ditt moderkort: http://www.ec.kingst...&submit1=Search

 

Har du några utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren?

 

jaså jag har ingen aning längre Vet inte om det är hårdvara eller mjukvara det ända jag vill är att få det rätt för jag har redan spenrat flera tusen tals kroner på att uppgradera min dator på alla olika sätt börjar fan bli desperat.

 

förstår inte vad du menar med "Har du några utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren?" så tog en bild på hela enhetshanteraren.

 

 

 

 

enhetshanteraren.png

 

 

Snälla hitta ett problem så jag jag kan fixa det ni är mitt sista hopp om att få en normal dator.

 

MVH Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

 

När Windows upptäcker att det är problem med någon drivrutin så markeras det med en symbol i Enhetshanteraren, men du har helt klart inga sådana.

 

Varifrån hämtade du drivrutinerna till datorn, inte hämtat något, moderkortsskiva, moderkortstillverkares webbplats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte dina minnen som är problemet här, i så fall är de trasiga och inte långsamma, men då hade du även fått andra fel. Wow gillar mycket minne och det har du. Snabbare minnen gör bara några procent på prestandan. Det låter snarare som att det är nått fel med ditt grafikkort. Har du bra prestanda i andra spel?

 

Du skriver själv om addons. Har du provat att köra helt utan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angånende Drivrutinerna till dator så har jag fått dem av en jag känner som har bränt ut dem. men instrallationen har fungerat bra och ser inte att det är releterat till Fps problem. moderkortet har jag det rätta drivrutinerna som orginalskivan som jag fick med när jag köpte den så länge det inte är fel på den vilket jag tvivlar på.

Wow utan addon har jag testat men det är ingen imponerande förändringar kanske några få FPS mer men fortfarande det inte vad jag borde ha.

 

och angående andra spel så har jag inga som sagt jag har instrallerat om min dator och det ända jag har är wow och guitar hero och Guitar hero är ialla fall inget krävande.

 

men kan det bli problem ifall jag har falskt oprativ system?

 

och det låter som det är fel på grafikortet men vafan jag har köpt den för 3 månadersen jag kan inte bara köpa ett nytt bara sådär... och hur kan jag kolla om det är fel på grafikortet?

 

MVH Oskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

moderkortet har jag det rätta drivrutinerna som orginalskivan som jag fick med när jag köpte den så länge det inte är fel på den vilket jag tvivlar på.
Det är ju väldigt vanligt att moderkortstillverkarna hittar fel i drivrutinerna de har lagt på CD-skivan och därför lägger ut nya versioner på sin webbplats. Fel i drivrutinerna kan ju ge upphov till en massa konstigheter. Även en BIOS med felaktigheter kan ge konstiga symptom.

 

men kan det bli problem ifall jag har falskt oprativ system?
Javisst
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar ner ett programm som heter 3DMark för att testa mitt grafikort har bara wow så det kan är releterat till wow ändast så ska kolla det

men andra tankar om vad det kan va för problem är fortfarande välkommna.

Tack

MVH Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Instämmer med tidigare talare att det inte är minnena som är problemet. Skulle förslå att du avinstallerar grafikkortet och installerar det igen. Och denna gång tankar du ned drivrutiner från korttillverkarens hemsida och ingen annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...