Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extra krånglig UAC


plusjenko

Rekommendera Poster

Jag har lagt till en vista-klient till en domän. Under anslutningen uppmanades jag skapa ett särskilt admin-konto.

 

Nu har det blivit så att varje gång jag ska ändra något som kräver UAC-kontroll så räcker det inte med att bara klicka fortsätt, utan jag måste fylla i hela jäkla username och lösen till detta admin-konto för att komma vidare.

 

Hur får jag bort det här? Jag vill ha den vanliga UAC.

 

/P

 

post-44751-1281229395,17_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag har lagt till en vista-klient till en domän. Under anslutningen uppmanades jag skapa ett särskilt admin-konto.

 

Nu har det blivit så att varje gång jag ska ändra något som kräver UAC-kontroll så räcker det inte med att bara klicka fortsätt, utan jag måste fylla i hela jäkla username och lösen till detta admin-konto för att komma vidare.

 

Hur får jag bort det här? Jag vill ha den vanliga UAC.

 

/P

 

post-44751-1281229395,17_thumb.jpg

 

Varför inte göra det enkelt och stänga av UAC?

 

Om du inte har ungar som klickar hejvilt överallt behövs knappas den extra säkerhetskollen. Normalt vet man vad man installerar och inte. Jag tyckte bara UAC var störande när jag körde Vista.

 

http://www.mydigitallife.info/2006/12/19/turn-off-or-disable-user-account-control-uac-in-windows-vista/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den user som används vid domän-inloggning hade jag missat att lägga till i gruppen administratörer lokalt på datorn... nu är det normalt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...