Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Portöppning


Phaentom

Rekommendera Poster

Hej, jag har problem med att ingen av mina portar är öppna. Program såsom uTorrent/Deluge vill att jag öppnar respektive port. Jag har get den full behörighet att skicka och ta emot data genom brandväggen, utan något positivt resultat. Jag har också stängt ner brandväggen och avinstallerad den fast samma problem kvarstår.

Jag har ingen router, det enda som finns är mitt bredbandsmodem (Bredbandsbolaget).

 

Om någon kunde hjälpa mig lösa detta vore jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också stängt ner brandväggen och avinstallerad den fast samma problem kvarstår.

Prova att stänga av Windowsbrandväggen. Den kan störa.

 

För att stänga av Windowsbrandväggen helt så högerklickar du på "Den här datorn" och väljer Hantera. Klicka på pilen vid "Tjänster och program" och välj tjänster. Scrolla ned till "Windows Firewall" i fönstret till höger. Dubbelklicka på Windows Firewall och ändra "Startmetod" till manuellt och tryck sedan på "Stoppa". Avsluta med att klicka Ok. Nu är Windowsbrandväggen stoppad och kommer inte att starta igen om du inte startar den själv genom att ändra tillbaka till "Startmetod Automatisk".

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Thomas1. Jag provade det fast... det hjälpte inte. Jag gjorde även en omstart fast fortfarande inget resultat.

 

Så jag är fortfarande interesserad av yttligare knep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter ditt bredbandsmodem? Kan det finnas en brandvägg i modemet som blockerar torrent?

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en Xavi 6546 som du har så verkar det vara begränsade möjligheter att göra några inställningar.

Det verkar som att det går att uppdatera firmwaren i Xavi. Med lite tur kan en firmwareuppdatering lösa ditt problem.

 

http://www.bredbandsbolaget.se/published_images/hardstalla_kanal_xavi6546.pdf

 

Det finns även lite tips här:

http://ipredia.se/wiki/Xavi_XG6546p2_Wireless_VoIP_Gateway

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...