Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nisse911 - Problem efter Antimalware Doctor


nisse911

Rekommendera Poster

Hej! Jag fick ett skadlit program kallat Anti Malware Doctor igår. Körde igenom Rkill och Malwarbytes efter att jag blivit tipsad om de programmen. Malwarbytes hittade skadade filer, tog bort dem! Nu får jag inte mera dedär jobbiga popupsen från Anti Malware Doctor!

MEN!

Mitt McAfee Totap Protection hittar konstant olika filer som det tar bort automatiskt.. Gång på gång.. Typ en gång per..30min? Jobbigt! Varför kommer filerna tillbaka hela tiden?

 

Dessa är filerna:

 

loaderadv600[1].exe Backdoor-ESR

718.exe Backdoor-ESR

3150[1].exe Artemis!FECF6B57D201

09765.exe Artemis!FECF6B57D201

pr3xyy[1].exe Artemis!FECF6B57D201

rpldr32[1].exe Generic Downloader.x!eae

4441259.exe Generic Downloader.x!eae

 

Edit: Hmm, filnamnen tycks variera.. Men de tycks alla komma från samma mappar

 

Samt hittar Malwarrebytes varje gång nya filer som jag snabbskannar, antalet skadliga filer varierar.

 

Förevigt tacksam för svar! /Tobias :)

 

 

 

Jag tänkte göra en egen tråd men såg din. Ja fick med Anti Malware Doctor i söndgas kväll såg ja de men de lyckades ja få bort med avg tipsade min bror mig om.

 

Men nu till det nya problemet jag kan inte starta windows stängs av hela tiden efter startreporationen och jag har kört de testerna jag kan utan att den kan hitta nåt fel. kan ju vara nån fil som vart skadad eller nåt under virus skiten.

 

Men finns det nåt sätt att komma ifrån startrepartionen så man tar sig in till windows ett det är windos 7 jag har. skulle vara skoj om n¨ån visste nåt om detta.

 

ha de bäst vet hade kanske vart bättre att göra en egen tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck F8 upprepade gånger under uppstarten så att en meny kommer fram. Välj senast fungerande konfiguration och se om det hjälper för att få igång Windows. I andra hand kan du pröva med felsäkert läge.

 

PS. Ovanstående inlägg är avskiljt från en annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står de efter startrearationen vet ej om ni kan få mycket fakta av de den är luddig tycker jag vad man ska göra med det.

 

Problemsignatur vet ej om den kan hjälpa nåt men men.

 

Problemsinaturensnamn Start up rpair offline

 

01:6.1.7600.16385

02:6.1.7600.16385

03:unknown

04:212080

05:AutoFailorer

06:28

07:BadDriver

 

OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1

SpråkVariant-ID:1053

 

 

 

Kan ej vad alla siffror betyder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad Driver = dålig drivrutin, kan nog inträffa om man tar bort en (skadlig) drivrutin på fel sätt. Det brukar finnas en skadlig drivrutin vid infektioner med Antimalware Doctor.

 

Försök med en systemåterställning via System Recovery Options, dvs Method Two på sidan http://www.sevenforums.com/tutorials/700-system-restore.html Datorn kan bli infekterad igen men då får datorn rensas på ett bättre sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...