Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sidfot i Word 2003


Tranpo

Rekommendera Poster

Hej på er! Ny medlem här.

Jag sitter och jobbar på ett Word-dokument med en framsida och en innehållsförteckning i början, alltså två sidor som inte ska ha någon sidfot. Numrering/dokumentnamn ska synas först på sida tre. Är det genomförbart? Att via Sidhuvud och sidfot välja Utskriftslayout och Annorlunda förstasida fungerar inte då det bara tar bort sidfoten på förstasidan (förstås).

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Du får lägga in en Avsnittsbrytning (löpande). Gå till den sida du vill ha sidhuvudet och lägg till den sen bocka du av att den skall vara lika som på de föregående sidorna - som de visas på bilden.

 

/Olle

post-33703-1280344983,59_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, nu funkar det precis som det ska. Formatering brukar kunna vara en bitch men då har jag heller inte känt till ovanstående :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lära sig hur något i Office fungerar, tar tid.

 

På en av Office-kurserna jag var på för många år sedan, sa den konsulten som var lärare, att han kunde stå och bara mala om t.ex Word i fem timmar om dagen under en till två veckor, och då skrapade han ändå bara på ytan, och det var för version Office2000, och med tanke på vad so är extra idag i t.ex 2007, så är det inte så lätt, man måste i princip hålla på dagligen, för att hänga med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch... Ja, det är inte lätt att hänga med när det hela tiden utvecklas och man inte håller på med det alltför ofta. Jag använder det i princip bara för att korrekturläsa dokument i jobbet (stavningskontroll, framställningen görs i annat program). Hur ser det förresten ut med 2007? Är det en så markant förändring att det kan vara värt de X antal kronorna att uppgradera från 2003, eller är det bara mer eller mindre ett snyggare gränssnitt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Trampo

 

Jag har Office 2000 själv. En kopis har 2007 och man blir helt galen när man försöker hjälpa honom, man hittar inget i dom omgjorda menyerna. Så jag kommer att tänka mej för både en och flera gånger innan jag byter.

 

/Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har själv suttit vid 2007 några gånger i skolan och det tar ju nästan lika lång tid att navigera sig igenom alla menyer som att skriva själva uppsatsen (eller vad man nu gör). Enda anledningen att jag över huvudtaget övervägde att uppgradera är att det kanske kan finnas nya/förbättrade funktioner som kan vara av intresse. Men det är nog inget att bry sig om när jag som sagt i princip bara använder mig av stavningskontrollen och formaterar text någon enstaka gång. Tack för svaren :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...