Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett problem med webbplatsen fick Internet Explorer att stänga och öppna fliken igen.?


LiKlin

Rekommendera Poster

Får följande felmeddelande i tid och otid:

 

”Ett problem med webbplatsen fick Internet Explorer att stänga och öppna fliken igen.”

 

Speciellt på alla Microsofts webbplatser får jag detta meddelande varje gång jag försöker ladda ner program där?

 

Vad har hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en loop eller kompileringsfel som gör att IE kommer krasha om sidan laddas färdigt. Testa köra sidan i firefox eller chrome. Kanske du kör på en gammal version av IE? Låter mystiskt att microsoft gör sidor som krashar med sin egna webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får följande felmeddelande i tid och otid:

 

”Ett problem med webbplatsen fick Internet Explorer att stänga och öppna fliken igen.”

 

Speciellt på alla Microsofts webbplatser får jag detta meddelande varje gång jag försöker ladda ner program där?

 

Vad har hänt?

Uppstår samma problem om du kör Internet Explorer utan tillägg?

Du gör det genom att välja:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Internet Explorer (inga tillägg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppstår samma problem om du kör Internet Explorer utan tillägg?

Du gör det genom att välja:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Internet Explorer (inga tillägg)

Använder inte tillägg så där är tyvärr inte problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en loop eller kompileringsfel som gör att IE kommer krasha om sidan laddas färdigt. Testa köra sidan i firefox eller chrome. Kanske du kör på en gammal version av IE? Låter mystiskt att microsoft gör sidor som krashar med sin egna webbläsare.

Kör med IE 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att pröva med en annan webbläsare som EkaErik föreslår är rätt bra för felsökningen.

 

Kan du ge några exempel på webbsidor där en flik i IE kraschar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att pröva med en annan webbläsare som EkaErik föreslår är rätt bra för felsökningen.

 

Kan du ge några exempel på webbsidor där en flik i IE kraschar?

 

Ja t.ex. när jag försöker ladda ner något program från Microsofts egen sida får jag detta meddelande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja t.ex. när jag försöker ladda ner något program från Microsofts egen sida får jag detta meddelande...

 

Har laddat ner Opera och det verkar fungera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är Windows 7 du har kan du se om det hjälper att avinstallera IE8 och sedan installera det på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är Windows 7 du har kan du se om det hjälper att avinstallera IE8 och sedan installera det på nytt.

Ska pröva med det så fort jag kommer hem, är på arbetsresa just nu!

 

Hälsningar,

Li

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...