Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator känner inte av the sims 2 spelen?


bryngelsons

Rekommendera Poster

bryngelsons

Jo, min dator känner inte av någon utav the sims 2 spelen :S

Det funkade dagen innan, men när jag skulle starta det nästa morgon stod det att den inte kände av någon skiva i enheten.

 

Idag skulle jag testa att spela zoo tycon 2, men då kände inte datorn av den skivan heller.

Jag har försökt med allt verkligen.

Läste någonstans också att det kunde vara nåt kopieringsskydd sak som är felet. Vad kan man göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte pajjat skivorna på fyllan eller något då? Prövat bränna en ny CD/DVD? =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, min dator känner inte av någon utav the sims 2 spelen :S

Det funkade dagen innan, men när jag skulle starta det nästa morgon stod det att den inte kände av någon skiva i enheten.

 

Idag skulle jag testa att spela zoo tycon 2, men då kände inte datorn av den skivan heller.

Jag har försökt med allt verkligen.

Läste någonstans också att det kunde vara nåt kopieringsskydd sak som är felet. Vad kan man göra åt det?

 

Svårt att veta varför enheten bar sådär plötsligt inte känner av Sims 2 skivorna.

Kan ju vara enheten som bråkar, har du testat så du vet att andra skivor fungerar?

 

Det jag vet är att det inte går att bränna några kopior på Sims-spel, har med kopieringsskydd att göra, det är olagligt också för den delen, spel får man inte göra kopior på, inte ens för att göra egen backup-kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bryngelsons

Du har inte pajjat skivorna på fyllan eller något då? Prövat bränna en ny CD/DVD? =P

 

 

Ah du tror de va, 96:an hej.

Nej asså, nej haha.

 

Jag avinstallera dom & radera alla filer, men de funkar fortfarande inte o starta skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bryngelsons

Svårt att veta varför enheten bar sådär plötsligt inte känner av Sims 2 skivorna.

Kan ju vara enheten som bråkar, har du testat så du vet att andra skivor fungerar?

 

Det jag vet är att det inte går att bränna några kopior på Sims-spel, har med kopieringsskydd att göra, det är olagligt också för den delen, spel får man inte göra kopior på, inte ens för att göra egen backup-kopia.

 

 

Jag har testat filmer och sånt, det funkar jättebra. Men just sims & zoo tycoon. Läste på en liknande tråd att det kunde vara ett kopieringsskydd som krånglar. Måste vara det. Det stod att ''det är ett speciellt sånt kopieringsskydd som finns i t.ex the sims 2. Det måste väl vara samma i zoo tycon. Jag minns inte vad det hette, men jag sökte på min dator och hittade det, tog bort det. Men det fungerar fof inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bryngelsons, jag förutsätter att du läste Eforums regler när du registrerade dig, där det står att

 

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.

 

Här åsyftar jag texten " Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor."

 

Och eftersom dessa spel innehåller ett kopieringsskydd, så ska vi inte heller diskutera hur man eventuellt kan kringgår dessa kopieringsskydd.

 

 

//gästen - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

bryngelsons, jag förutsätter att du läste Eforums regler när du registrerade dig, där det står att

 

 

 

Här åsyftar jag texten " Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor."

 

Och eftersom dessa spel innehåller ett kopieringsskydd, så ska vi inte heller diskutera hur man eventuellt kan kringgår dessa kopieringsskydd.

 

 

//gästen - Moderator

 

Nu är detta en mycket gammal tråd men så här är det i det här fallet att kopieringsskyddet SecuROM som infördes i de senare expansionerna av The Sims 2 ger problem av olika slag som gör att det inte går att spela spelet.

Vissa antivirusprogram, t.ex F-Secure, tolkar kopieringsskyddet som ett virus t.ex.

 

SecuROM avinstalleras inte även om man avinstallerar spelet och det är en SecuROM för varje expansion.

På grund av alla problem som uppstod erbjuder företaget SecuROM ett avinstallationsprogram som tar bort deras SecuROM men behåller spelnycklarna.

 

Observera att kopieringskyddet som finns på skivan fortfarande fungerar vid försök att kopiera skivan.

 

 

http://thesims2.ea.c...php?help_id=341

https://support.secu...removaltool.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...