Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Servern svarar inte på CS:S


Floode

Rekommendera Poster

Tja!

 

Varje gång jag startar upp Counterstrike Source och ska gå in på en server så får jag felmeddelandet "Servern svarar inte".

 

Har sökt på hur många forum som helst för att få lösningen på problemet, men har inte hittat någon som funkar än.

 

Det började när jag hade varit och lanat och sedan kom hem igen och skulle spela, det var då jag började få felmeddelandena. Innan detta lan så har det funkat felfritt. (Hade inte gjort några ändringar för att det skulle kunna ha blivit såhär heller)

 

Har sett att många har haft detta problem.

 

Det jag har gjort är följande:

 

*Installerat om source samt steam

*Formaterat om hela j*vla datorn

*Öppnat olika portar i routern

*Uppdaterat steam ett antal gånger

 

Uppskattar ALL hjälp jag kan få. Har haft det här problemet i någon månad nu.

 

Mvh

 

Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Jag lirar också css, kul spel. Men till problemet. Det började efter lanet säger du. Är det bara i css som detta gäller?

 

kan du söka upp servrar och alltså se dem, men inte connecta?

 

//Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att installera 1.6, det funkade att connecta där utan problem.

 

Sen märkte jag att det går ibland att connecta till servrar på source, direkt då man startar det, fast efter ett tag går det inte längre.

 

Jag kan söka på olika servrar och se dom, men när jag ska connecta så kommer felmeddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Alltid positivt när du kan connecta i 1.6"

 

Sen märkte jag att det går ibland att connecta till servrar på source, direkt då man startar det, fast efter ett tag går det inte längre.

 

 

blir du utkastad efter ett tag?

Får du felmeddelande? Vad står det då?

 

Jag kan söka på olika servrar och se dom, men när jag ska connecta så kommer felmeddelandet.

 

 

Det låter mer som en inställning i source. Då du kan connecta i 1.6 juh.

Har du testat att lira CS:S utan att ha 1.6 installerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla brandväggen så den inte blockerar CS:S trafik. L¨åter mest troligt, även om du borde fått upp denna förfrågning flera gånger, vet inte om du är sån som klickar ned allt som ser farligt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir du utkastad efter ett tag?

Får du felmeddelande? Vad står det då?

 

 

Nej, när jag försöker connecta till en server så kommer serverinformationsrutan upp, kommer alltså inte ens in på servern.

 

 

Det låter mer som en inställning i source. Då du kan connecta i 1.6 juh.

Har du testat att lira CS:S utan att ha 1.6 installerad?

 

 

Ja, det har jag. Men om det skulle vara en inställning i source, så borde den väl vara grundinställd eftersom jag har formaterat om datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du provat att tabba ur när du får detta meddelande? Stäng inte av spelet, tryck på windows knappen. Det kan vara så att den blockeras, och du måste trycka ja/nej om du ska blockera lr tillåta servern.

 

Detta hände mig förut, om jag stängde ner spelet försvann också blockeringsrutan, för att välja ja/nej.

 

MVH Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har godkänt cs genom brandväggen så de kan nog inte vara det.

 

Men ja märkte att det funkade nu, ett tag iallafall.... Sen kom samma problem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mannen! Lider med dig. Jag har faktiskt inte en aning vad det kan vara. Hoppas det finns mer kompetenta personer på forumet som kan hjälpa dig.

Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...