Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern hårddisk USB


reppson

Rekommendera Poster

Hej.

När jag pluggar in min externa HDD kommer det alltid upp ett meddelande att den här Enheten kan fungera snabbare om du ansluter den till en Höghastighets port. Den är verkligen långsam måste jag säga,så det skulle behövas. Det tar ca 30 minuter att kopiera över en 400 Mb stor fil från den Interna HDD till den externa USB disken.

Kör XP SP2 på en ca 3 år gammal Dell dator med USB 2.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

provat att uppdatera drivrutinerna för USB?

Ska du inte uppdatera XP till SP3 också?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att du pluggar in i USB 2.0 port, låter snarare som 1.1. Skicka märke och modellnamn om det nu inte är något hembygge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att du pluggar in i USB 2.0 port, låter snarare som 1.1. Skicka märke och modellnamn om det nu inte är något hembygge

 

Det finns 4 USB portar. 2 bakom datorn och två på fronten. Ja det känns verkligen som 1.1.

 

Det är en Dell Dimension 4300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat både USB-portar på framsidan och på baksidan?

 

Sådär nu har jag lagt in SP3 och även uppdaterat drivrutinerna för USB portarna, men det blev ingen skillnad tyvärr. Får väl uppgradera till Vista eller Win 7, då vet jag att det fungerar. Har Vista på annan Dell dator och på den är det hög USB hastighet.

Den tidiga XP professional utgåva jag har på denna dator stöder väl inte USB 2.0 helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga tidiga och sena utgåvor av XP, det finns bara en XP och sedan diverse Service Pack. XP är nog inte mycket inblandad i hastigheten utan det är hårdvaran och drivrutinen.

 

Är datorn verkligen bara tre år? Med tanke på specifikationen borde den väl snarare vara det dubbla eller ändå mer.