Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Obehöriga uttag med bankkort som har chip


caramello

Rekommendera Poster

caramello

 

Pratade med en kompis om den här diskussionen och han ringde till sin bank och frågade hur de låg till. Dom svarade att om man uppfyller bankens försiktighetskrav men ändå får ett obehörigt uttag genom att kortet skimmats så står banken för uttaget.

 

De blir mycket intressant att höra vad dina kontakter kommer att ger för något och hur de hela kommer att landa så småningom. Vi håller tummarna för dej så länge.

 

/Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu har jag fått slutgiltigt svar från banken. De har pratat med bankmannen om samtalet vi hade. Han står inte för vad han har sagt. Nu säger han att endast informerat mig om att jag måste invänta bankens utredning. Han har inte nämnt något om att han kunde se att uttaget skett i gammal bankomat som endast läser magnetremsa. De beklagar att jag uppfattat samtalet som hoppfullt.

 

Vidare har de skickat med någon sorts kopia på transaktionerna som då skulle vara EMV. Jag förstår inte mycket av det men inser nu att jag inte har något att komma med.

 

Antingen har jag gått i sömnen och tagit ut pengarna eller så har min hund smugit dit och gjort det för något annat alternativ finns faktiskt inte. Ingen annan har tillgång till mitt kort eller kod. Det är mycket sällan jag går och hämtar ut större summor från mitt konto allra minst kl 2 på natten.

 

Och ljudfilen från samtalet med bankmannen går inte att lyssna på säger banken.

 

Jag har bokat tid hos en annan bank nu och avslutar ICA banken för gott.

 

Over and out/ Helena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Som en bonus i uppsägningen kan du ju maila länken till denna tråd. E-forum är ett av Sveriges största forum och negativ publicitet här för företag har flera gånger tidigare lett till att de drar öronen åt sig och tillochmed träder in i trådarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju intressant att höra vilken bank det var, tänkte precis byta från Nordea i slutet av augusti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har jag gått i sömnen och tagit ut pengarna

 

Du sa ju nyss att du inte kunde ta ut några stålar med ditt ICA Master ur den bankomat över gatan de spårat uttagningen till.

 

Måste gå att bevisa och det ska antingen ICA Banken eller de som äger automaten, inte du göra, va fan. De ska fan ge dig mer än 4 papp när de märker vilka idioter de är.

 

Var ju intressant att höra vilken bank det var som sagt, som misstror en förståndig ensamstående mamma, att du ska ta ut pengar på banken låter ju relevant, du somnar väl stående efter du sussat ungarna, tänkte precis byta från Nordea i slutet av augusti till ICA Banken som jag länge funderat på eftersom jag tröttnat på hur Nordea värderar sina kunder olika och har dåligt med öppettider osv.

 

Kontakta dem som äger automaten, de ska ju fan ge dig ersättning om de varken har kamera eller chipläsare...

 

Tog den jäveln i växeln tillbaka att han sagt det också.

 

Känns nästan som man måste vara arbetslös för att besöka deras kontor och nu har man 100 meter till deras högkvarter från jobbet.

 

Dock ligger Webhallens högkvarter på vägen till pendeln liksom ett Nordea kontor, har trots allt vart snälla och skickat ut massa Visa kort när de vart på vift så står väl ändå 1 - 1.

 

Aja synd för ICA, trodde på dem och deras Master Card. Ska man byta får det väl bli SEB eller den här Danske Bank eller något annat då, ICA Banken kan nog glömma nya kunder, lägger in länk till denna i tråden om vilken bank man ska välja ^^ de ska fan rostas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att läsa när banker inte ger sina kunder service. När allt kommer omkring är det ju sin bank man "litar på" mest av alla. Man låter ju dom förvalta över alla sina pengar man behöver för att överleva.

 

Personligen har jag haft Swedbank i nästan 20 år och är väldigt nöjd. Jag har en personlig kontakt på mitt bankkontor så det räcker med att ringa eller maila så får jag hjälp för att dom vet vem jag är. Det är endast om jag behöver skriva på något som jag måste ta rumpan ner till banken.

 

Kan du inte ta ärendet vidare till Finansinspektionen eller ARN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På finansinspektionen menade man att jag måste stämma banken i domstol för rent juridiskt är det endast en domstol som kan kräva ut bandinspelningen. De sa vidare att bandinspelningarna är nog mest till för att skydda banken själv. Det är väl därför den nu plötsligt inte går att höra på.

 

Jag har aldrig hört talas om något liknande innan och jag ska återigen tala med konsumenternas bankbyrå så får vi höra vad de anser. Man kan knappast kalla det för seriöst av en bank att bete sig på det här viset.

 

Helena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-1279785687,56_thumb.jpg

 

Hävdar ICAbanken att det är klarlagt att man inte använt ett skimmat kort.Se vattenmärke i citatet .

 

Frågan är hur säker den slutsatsen är.Jag gissar att bedömningen gjorts av den affärsbank? som "äger"automaten,

 

Enligt citatet försvåras i ett sånt fall möjligheten att få ut ersättning från banker.

 

Banker syftar väl inte bara på ICAbanken.

 

LARSAS

 

Citatet är en del av "Konsumenternas" flik skimming

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ICA Banken som får schysst reklam här, dessvärre blir det nog du som betalar den trots att du bytt bank nu

 

//eforum.idg.se/topic/220880-nordea-havererar-stup-i-ett-bankbyte-onskas/page__st__40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Tja jag blev kund hos ICA banken i samband med att de 2007 utsågs till årets bank av tidningen privata affärer

.http://www.privataaffarer.se/nyheter/200712/ica-banken-ar-arets-bank-2/

 

Men nackdelen är att de har inga kontor. All kommunikation sker via internetbank och telefonbank. Men nu räcker det för mig. Jag kommer att avsluta alla affärer med dem fortast möjligt oavsett om de ändrar sitt beslut eller inte.

 

Jag har också haft problem med ICA-banken . Det är ingen riktig bank !

Är det något som inte stämmer slår de ifrån sig utan reflektion. Dessutom ska de ha en dag extra på sig för att utföra betalningsuppdrag. Jag hade dom men har gjort mig av med kontot efter alla problem. Jag hade kvitton på allt men de påstod ändå att jag hade gjort fler uttag. Fick jobba länge med det för att få rätt. Allt syntes på kvitton. Verkar vara dålig ordning. Jag anmälde till Finansinspektionen som gav dom en reprimand. För övrigt översvämmas man med irrelevant info om ICA-butikerna.

Vet inte om hemsidan blivit mer ren från reklam men Finansinspektionen hade synpunkter på det också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...