Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn låser sig/fryser Acer aspire m5300


magnus3984

Rekommendera Poster

Jag har haft ett problem med datorn ett längre tag en acer aspire m5300, och det är rätt som det är kan datorn bara frysa/hänga sig och det går inte att göra något på den utan får hålla reset knappen intryckt och starta om den. Den kan hänga sig precis när jag tryckt på en länk i explorer och den ska ladda sidan eller ser på en film på voddler. Trodde först den var något program som krascha men den visar sig kunna hänga sig ändå trots att datorn bara står och idlar.

Efter lite efterforskningar på googla lyckades jag hitta ett forum där en haft exakt samma problem som jag med en acer dator men av en annan modell. Länk dit är:

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7hardware/thread/fa9a7a34-926a-46a8-a93a-e4b8fc46eb96

 

Han fick tips om att installera om senaste firmware för sin cd/dvd läsare, men då han hade gjort det verkade det som han fick det värre med hängningarna att det blev med kortare mellanrum, han skulle lämna in den till affären och installera om hela windows7 för att förhoppningsvis lösa problemet, därefter står det inget mer.

Om man jämför det logg han utläste på sin dator (som kan ses via länken) så står det istället i min loggbok “Drivrutinen \Driver\UBHelper kunde inte laddas för enheten IDE\CdRomHL-DT-ST_DVDRAM_GH41N___________________MN” osv…….. Om det nu är det som ställer till problemet??

 

Windows 7 är omstallerat men det hänger sig ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upphör problemet om du kopplar bort CD-läsaren genom att ta bort båda dess kablar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...