Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna ett program (exe) på CD/DVD


ferdi2050

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ville bränna min photoshop programvara som jag har

installerat på datorn på en CD/DVD skiva, men vet inte vart

jag skall börja, några tips ??

 

 

tack förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ville bränna min photoshop programvara som jag har

installerat på datorn på en CD/DVD skiva, men vet inte vart

jag skall börja, några tips ??

tack förhand!

 

Hur menar du nu? Vill du säkerhetskopiera din Photoshop-skiva?

Eller har du laddat ner installationen från Adobe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? Vill du säkerhetskopiera din Photoshop-skiva?

Eller har du laddat ner installationen från Adobe?

 

 

exakt, jag har laddat ner en demo version av photoshop från adobe och vill bränna

det på en skiva. Eftersom det är en exe-format fil så vet jag inte riktigt hur jag skall

göra så att den bränns på cd/dvd och används senare vid ett senare tillfälle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt, jag har laddat ner en demo version av photoshop från adobe och vill bränna

det på en skiva. Eftersom det är en exe-format fil så vet jag inte riktigt hur jag skall

göra så att den bränns på cd/dvd och används senare vid ett senare tillfälle

 

Då får du bränna som "data" på en DVD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du bränna som "data" på en DVD

 

 

Jaha? Men äre inte så att man måste konvertera exe till iso först och bränna den sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha? Men äre inte så att man måste konvertera exe till iso först och bränna den sen?

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du image annars, blev sugen på att pröva p CS5, tyckte liksom CS4 kom nyss liksom CS3 som man redan har hela av.

 

Rätt nice, precis som en installations DVD du köper med autorun och ikon wink.gif

[länk raderad av moderator]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag fick diverse varningar från FireFox när jag klickade på din länk??

Ta mig härifrån osv. och anledningen är denna!

 

post-71618-1278493334,61_thumb.jpg

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du image annars, blev sugen på att pröva p CS5, tyckte liksom CS4 kom nyss liksom CS3 som man redan har hela av.

 

Rätt nice, precis som en installations DVD du köper med autorun och ikon ;)

 

 

Ja, kan du förklara varför din länk ger varningar som Mats H och jag här har fått?

 

Kan du inte ge en vettig förklaring, så riskerar du att länken tas bort.

Du är medveten om att illegal utläggning av skyddat material, inte är tillåten här på Eforum.

 

-----------------------

//gästen - Moderator

post-13429-1278494053,5_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fr3ak0ut, vid det här laget borde du känna till eforums regler

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material.

Har därför (samt med tanke på de varningar som andra medlemmar har fått när de klickat på din länk) tagit bort länken i ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet om det och vet inte varför den registreras som skadlig webbplats, troligen för att en polare jävlades med mig och hackade hemsidan tidigare. Det där är bara trial versionen av Photoshop som jag laddade ned imorse från Adobe, men om du har serial kan du installera fulla också.

 

Hade laddat upp den på något anant ställe om jag hade tillgång till något där man kan ladda upp 2 GB, men vad tycker ni jag ska göra? Jag lär väl behöva köpa ny domän tack vare polaren eftersom den registreras som aktiv virussajt, vilket inte lär ändras trots att jag återställt sedan den vart hackad?

 

Medveten om att det blir sådär i Firefox, kan ändå inte surfa på fr3ak0ut.net på jobbdatorn här eftersom den blockerar alla oseriösa siter. Men detta är vad det står på google:

http://safebrowsing....//fr3ak0ut.net/

[log]Safe Browsing

Diagnostic page for fr3ak0ut.net

 

What is the current listing status for fr3ak0ut.net?

 

Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

 

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days.

 

What happened when Google visited this site?

 

Of the 3 pages we tested on the site over the past 90 days, 3 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2010-06-30, and the last time suspicious content was found on this site was on 2010-06-30.

 

Malicious software is hosted on 1 domain(s), including peliman.net/.

 

This site was hosted on 1 network(s) including AS16245 (NGDC).

 

Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?

 

Over the past 90 days, fr3ak0ut.net did not appear to function as an intermediary for the infection of any sites.

 

Has this site hosted malware?

 

No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

 

How did this happen?

 

In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.

 

Next steps:

 

* Return to the previous page.

* If you are the owner of this web site, you can request a review of your site using Google Webmaster Tools. More information about the review process is available in Google's Webmaster Help Center.[/log]

 

Har virussökt alla webbfiler, men detta kanske är något som ligger i SQL databasen trots att jag kört en backup från innan sidan vart hackad?

 

 

Men om jag förstår det rätt måste jag vänta till oktober innan min sajt blir som vanligt igen? Det där peliman.net är det som gör att jag inte kan surfa här på kneget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade laddat upp den på något anant ställe om jag hade tillgång till något där man kan ladda upp 2 GB [...]

Jag tycker att man alltid i liknande fall skall länka till tillverkarens sida för nedladdning. Då uppstår (nästan) aldrig några tveksamheter kring upphovsrätt eller misstänkta skadligheter.

 

[...] men vad tycker ni jag ska göra? Jag lär väl behöva köpa ny domän tack vare polaren eftersom den registreras som aktiv virussajt, vilket inte lär ändras trots att jag återställt sedan den vart hackad?
Jag tycker att du får ta den diskussionen bör tas i en separat tråd.

(jag har slagit ihop dina inlägg samt lagt till log-taggar för att göra tråden mer lättläst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man alltid i liknande fall skall länka till tillverkarens sida för nedladdning. Då uppstår (nästan) aldrig några tveksamheter kring upphovsrätt eller misstänkta skadligheter.

 

Jag tycker att du får ta den diskussionen bör tas i en separat tråd.

(jag har slagit ihop dina inlägg samt lagt till log-taggar för att göra tråden mer lättläst)

 

Jo, men alltså. därför jag gjort egen nedladdning är för att jag gjort en ISO med autorun.inf jag kodat, så det blir mer som en vanlig skiva där filerna inte bara ligger där som på en dataskiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaså ok, men hur bränner jag det som data skiva då?

Tack

Vilket brännarprogram använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men alltså. därför jag gjort egen nedladdning är för att jag gjort en ISO med autorun.inf jag kodat, så det blir mer som en vanlig skiva där filerna inte bara ligger där som på en dataskiva
Aha, det var ju både duktigt och omstänksamt thumbsup.gif

Varför inte här skriva hur du gjorde till ferdi2050 och andra som kan vara behjälpta av denna info?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, det var ju både duktigt och omstänksamt thumbsup.gif

Varför inte här skriva hur du gjorde till ferdi2050 och andra som kan vara behjälpta av denna info?

 

De är inte så svårt :) du skapar bara ett text dokument och där i skriver du:

 

[autorun]

open=setup.exe (eller vad nu installations filen heter)

icon=icon.ico ( sammma sak här byt ut "icon" mot namnet på iconen om du har någon annars ta bort raden)

 

men då måste även setup.exe ligga på rooten (alltså inte i någon mapp) av cden/dvden, om den inte gör de då får du tex skriva så här:

 

[autorun]

open=folder1/folder2/setup.exe(alltså setup ligger i en folder2 som ligger i folder1)

icon=folder1/folder2/myicon.ico

 

sen när du har skrivit klart den , då tar du "spara som" och sen så döper du den till autorun.inf (den får inte heta autorun.inf.txt) och så lägger du den på rooten av cden/dvden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är inte så svårt smile.gif du skapar bara ett text dokument och där i skriver du:

 

[autorun]

open=setup.exe (eller vad nu installations filen heter)

icon=icon.ico ( sammma sak här byt ut "icon" mot namnet på iconen om du har någon annars ta bort raden)

 

men då måste även setup.exe ligga på rooten (alltså inte i någon mapp) av cden/dvden, om den inte gör de då får du tex skriva så här:

 

[autorun]

open=folder1/folder2/setup.exe(alltså setup ligger i en folder2 som ligger i folder1)

icon=folder1/folder2/myicon.ico

 

sen när du har skrivit klart den , då tar du "spara som" och sen så döper du den till autorun.inf (den får inte heta autorun.inf.txt) och så lägger du den på rooten av cden/dvden. smile.gif

 

men vänta nu, för att programmet ska kunna brännas på cd/dvdn måste de va i iso-format eller ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket brännarprogram använder du?

 

 

har inga för tillfälet, vilka/vilket skulle du rekomendera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vänta nu, för att programmet ska kunna brännas på cd/dvdn måste de va i iso-format eller ? :)

 

En ISO är bara en avbild av en CD/DVD liksom IMG osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vänta nu, för att programmet ska kunna brännas på cd/dvdn måste de va i iso-format eller ? :)

NEJ!

(din nerladdade .exe, på ca 1 Gb, är ju allt du behöver för att kunna installera en "demo", eller hur? Om du bränner den filen på en dvd, eller kopierar den till ett usb-minne, så kan du ju fortfarande köra den filen, en "ISO" är annars vanligt förekommande när det gäller piratkopierade program, men används ofta "lagligt" ochså, och är precis som påpekat tidigare en avbild av en skiva, vanligen innehållande en massa filer)

 

Jag använder gratisprogrammet ImgBurn

 

Varför vill du bränna/spara undan denna fil?

Det lär väl inte dröja länge förrän Adobe har en ny version för nerladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vänta nu, för att programmet ska kunna brännas på cd/dvdn måste de va i iso-format eller ? :)

 

Nej det måste de inte vara :) bara att lägga in programmet på cden/dvden och så göra en autorun.inf fil så kommer den att startas auto när du sätter i skivan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det måste de inte vara :) bara att lägga in programmet på cden/dvden och så göra en autorun.inf fil så kommer den att startas auto när du sätter i skivan :)

någon autorun.inf behövs inte... varför ska skivan starta automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon autorun.inf behövs inte... varför ska skivan starta automatiskt?

 

ne de är ju såklart att de inte behövs, varför ska den starta automatiskt? jo för man sätter nog i skivan föra att man vill installera det och då gör de ju inget om den startas automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...