Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Itunes nedladdning stoppar Internetanslutning


christers

Rekommendera Poster

När jag laddar ner Itunes leder detta till att min internetanslutning stoppas. Har ADSL anslutning och har anslutit min stationära dator med kabel. Efter nedladdning av Itunes är det omöjligt att få igång min internetanslutning och jag blir tvungen att göra en systemåterställning för att få igång internet! Att låta Vista försöka reparera anslutningen fungerar inte. Har försökt 4 gånger nu och det är samma problem varenda gång. (Är ganska trött på Itunes, men behöver få igång detta för att barnen (tyvärr) har var sin Ipod.

 

Har surfat runt och försökt att hitta svar på detta problem utan att ha funnit något svar. Är det någon som vet vad detta kan bero på?

 

Vore jättebra om jag kunde få lite tips angående detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för anti-virus och är dina drivisar för nätverk uppdaterade?

 

Jag har Mcafee antivirus.

Vad gäller drivrutiner för nätverkskort är jag lite för dum för att hitta rätt. När jag går in på enhetshanteraren och nätverkskort, så hittar jag 2 saker:

1. Microsoft 6to4 Adapter och här heter drivrutinen 6.0.6002.18005

2. NVIDIA Force Networking Controller och här heter drivrutinen 67.7.2.0

 

Kan detta vara något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mystiskt... Läste någon tråd om att anti-virus med Internet Security kunde sätta käppar i hjulet. Men det där borde väl inte vara några problem.

 

Usch, jag känner mig lika vilsen som du. blush.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan prova följande.

1). Kontrollera dina internetanslutningar. Internet Explorer, Verktyg\Internetalternativ - Fliken Anslutningar,

tryck på knappen LAN-Inställningar, ta bort alla ev. inställningar, utom Hitta Automatiskt.

 

2, kör en scanner med Malwarebytes, bara för att vara på den säkra sidan.

Malwarebytes' Anti-Malware : Malwarebytes hittas här, välj snabbskanner.

Hittar du ngt olämpligt, följ programmets instruktioner.

Återkom med en logg, hittas under fliken Loggar.

 

3). Återställ din hostsfil, även om det inte är ngt fel på den nuvarande, så vet du att den är riktigt om du gör detta. Hur återställer jag filen hosts till ursprungsversionen? Starta inte om förrän du gjort .4!

 

4) Skriv msconfig i din sökruta, sedan Fliken Autostart, stäng av, avbocka, Bonjour, ItunesHelper, QttimeTask. Inget av dem behöver aoutstarta för att du skall kunna hämta filer från Itunes.

 

Starta om datorn, se om allt fungerar som det ska. Kan du nu ansluta Itunes göra en nedladdning och fortfarande vara uppkopplad?

 

Om inget av ovanstående hjälper till, prova då att återställa TCP/IP.

Återställa Internet Protocol (TCP/IP)

 

Mvh

MatsH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan prova följande.

1). Kontrollera dina internetanslutningar. Internet Explorer, Verktyg\Internetalternativ - Fliken Anslutningar,

tryck på knappen LAN-Inställningar, ta bort alla ev. inställningar, utom Hitta Automatiskt.

 

2, kör en scanner med Malwarebytes, bara för att vara på den säkra sidan.

Malwarebytes' Anti-Malware : Malwarebytes hittas här, välj snabbskanner.

Hittar du ngt olämpligt, följ programmets instruktioner.

Återkom med en logg, hittas under fliken Loggar.

 

3). Återställ din hostsfil, även om det inte är ngt fel på den nuvarande, så vet du att den är riktigt om du gör detta. Hur återställer jag filen hosts till ursprungsversionen? Starta inte om förrän du gjort .4!

 

4) Skriv msconfig i din sökruta, sedan Fliken Autostart, stäng av, avbocka, Bonjour, ItunesHelper, QttimeTask. Inget av dem behöver aoutstarta för att du skall kunna hämta filer från Itunes.

 

Starta om datorn, se om allt fungerar som det ska. Kan du nu ansluta Itunes göra en nedladdning och fortfarande vara uppkopplad?

 

Om inget av ovanstående hjälper till, prova då att återställa TCP/IP.

Återställa Internet Protocol (TCP/IP)

 

Mvh

MatsH

 

Tack för tipsen! Tyvärr hjälpte det inte, utan jag blev tvungen att göra en systemåterställning igen för att få igång nätverksanslutningen och internet.

 

När jag försökte reperara nätverksanslutningen fick jag upp ett meddelande att "Nätverkskortets ansluning till lokalt nätverk har inte konfigurerats korrrekt för att använda protokollet IP". Vet inte om detta betyder något eller bara är ett standardsvar som inte ger något.

 

När jag valde återställningspunkt så såg jag att Itunes vid installation verkar skicka med "enhetsdrivrutinpaket , Apple Inc". Är det något med detta som ställer till det?

 

Synd att ungarna har Ipod respektiv iphone. Kommer själv aldrig att skaffa dessa "äppelskrutt" som kräver ett särskilt program i datorn för att kunna föra över musik.

 

Som sagt, tack för tipsen! Har du möjligtvis något annat tips på lager?

 

Tacksam för alla förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...