Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

www.IPnr.se


adalovelace

Rekommendera Poster

adalovelace

Jag har skapat www.ipnr.se - främst för att jag såg att namnet var ledigt och var också nyfiken på hur jag kunde få till det.

 

Jag är tacksam för respons på om kartan funkar för de flesta, jag har ratat många appar för att jag hittat mej själv i fel stad, men det är ju inget underlag egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag har skapat www.ipnr.se - främst för att jag såg att namnet var ledigt och var också nyfiken på hur jag kunde få till det.

 

Jag är tacksam för respons på om kartan funkar för de flesta, jag har ratat många appar för att jag hittat mej själv i fel stad, men det är ju inget underlag egentligen...

 

Stämmer för min del. :)

Ser rent och professionellt ut. Är inte så förtjust i när det blinkar och har sig på en internetsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skapat www.ipnr.se - främst för att jag såg att namnet var ledigt och var också nyfiken på hur jag kunde få till det.

 

Jag är tacksam för respons på om kartan funkar för de flesta, jag har ratat många appar för att jag hittat mej själv i fel stad, men det är ju inget underlag egentligen...

 

Följer jag kartan, så felar det på ca 1,5 mil, så det stämmer inte så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Kartan felade bara med ca 5km, men den placerade mig i ett mycket finare område, så jag kan ju drömma mig bort ett tag på din sajt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adalovelace

Stämmer för min del. :)

Ser rent och professionellt ut. Är inte så förtjust i när det blinkar och har sig på en internetsida.

Tack! 'Professionellt' var en överrumplande respons, men jag kankse är för självkritisk..

Följer jag kartan, så felar det på ca 1,5 mil, så det stämmer inte så bra.

Det stämmer inte alltid, och det pekar inte närmare än närmsta knutpunkt för operatören, kartan lurar en att tänka att det ska peka mer precist. Ibland visar det också helt fel. De flesta mobila uppkopplingar pekar på Stockholm t ex.

Kartan felade bara med ca 5km, men den placerade mig i ett mycket finare område, så jag kan ju drömma mig bort ett tag på din sajt =)

Haha, bättre än min kompis som hittade sej själv i Göteborgs hamn :) Det pekar nog primärt på orten.

 

Tack för responsen so far!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Tack! 'Professionellt' var en överrumplande respons, men jag kankse är för självkritisk..

 

Det syns att det är någon som kan knacka ihop internetsidor. Annars kan t o m jag se att ser väldigt hemmagjort ut. Marginaler som inte stämmer också vidare.

 

Trots att jag inte är så hej på HTML och har inte sysslat med det själv.

 

EDIT: Kanske ska du flytta in texten till höger lite mera åt vänster. Knappen till höger blir på min skärm halv. Nu sitter jag med en bärbar dator dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

En så där 5 mil fel, men så blir det kanske med mobila bredband...?

 

Det finns inget sätt att med enbart IP-adressen ta reda på var datorn befinner sig som har den IP-adressen.

 

 

Och för att kommentera själva sidan... Vad har du gjort med texten? Den är svårläst. Du verkar ha ändrat mellanrummet mellan bokstäverna!?

 

Edit:

Jag såg inte det först, men när jag tittade på tangentbordet överst på sidan, undrade jag vilket tangentbord du fotat, inget jag känner till har . eller : till höger om R... men så såg jag att det var ditt domännamn som bokstäverna visade. SNYGGT! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reagerade också på det expanderade teckenavståndet (letter-spacing:1px;)

Det blir som sagt svårläst i brödtexten.

 

I övrigt är det en helt ok sida.

Vi ett test (har ej hunnit testa hemifrån än) så var felmarginalen ca 20 meter :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adalovelace

Det syns att det är någon som kan knacka ihop internetsidor. Annars kan t o m jag se att ser väldigt hemmagjort ut. Marginaler som inte stämmer också vidare.

 

Trots att jag inte är så hej på HTML och har inte sysslat med det själv.

 

EDIT: Kanske ska du flytta in texten till höger lite mera åt vänster. Knappen blir på min skärm halv. Nu sitter jag på en bärbar dock.

 

Mmm, själv retar jag mej på googlereklamen till höger som har sin egen marginalinställning i text och sen visar en bild plötsligt med en annan marginal. Jo jag har gjort några sidor.

 

Ska nog göra om höger sida något, rutan med färgad bakgrund kom med scriptet, jag har ändrat lite halvhjärtat, ska nog hellre riva och bygga nytt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adalovelace

En så där 5 mil fel, men så blir det kanske med mobila bredband...?

 

Det finns inget sätt att med enbart IP-adressen ta reda på var datorn befinner sig som har den IP-adressen.

 

 

Och för att kommentera själva sidan... Vad har du gjort med texten? Den är svårläst. Du verkar ha ändrat mellanrummet mellan bokstäverna!?

 

Edit:

Jag såg inte det först, men när jag tittade på tangentbordet överst på sidan, undrade jag vilket tangentbord du fotat, inget jag känner till har . eller : till höger om R... men så såg jag att det var ditt domännamn som bokstäverna visade. SNYGGT! :)

När jag kollat över kartor och annat så snubblade jag också över att man tack vare mobila nät nu kan göra triangulering (som i CSI) och placera folk relativt noggrant. Resultatet av en sådan här historia är avhängigt om vad ISP:na har lämnat ut för uppgifter om var ipnummerserier hör hemma. Och sedan kan de ändra det själva rätt vad det är. Gäller att ha uppdaterade uppgifter. Det finns gratis databaser som inte är lika precisa som detta jag nu kör som demo men sen ska abonnera på.

 

Tangentbordsidén fick jag helt plötsligt, bytte plats på bokstäverna, och har fått kämpa med fotograferingen så skärpan hamnar rätt osv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adalovelace

Reagerade också på det expanderade teckenavståndet (letter-spacing:1px;)

Det blir som sagt svårläst i brödtexten.

 

I övrigt är det en helt ok sida.

Vi ett test (har ej hunnit testa hemifrån än) så var felmarginalen ca 20 meter :-D

Jag har ägnat mej åt återanvänding av kod, rättare sagt en stilmall från annan sida,den expanderade texten är läcker i ett annat sammanhang, som ett par konstsidor jag gjort (hittade letterspacingen i sidan för ett galleri i Belgien)

 

Jag har varit tveksam själv, så den får ryka nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bra sida, men tyvärr hamnade jag i Stockholm i st f strax utanför Örebro, kanske beroende på mobilt bredband. Dessvärre var också min webbläsarversion fel; Opera 9.8, men jag har Opera 10.60. Inte heller kom Google-annonsen upp med Opera (ej blockerad av mig). Explorer 8 blev däremot rätt förutom orten naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...