Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows Live


Floyden

Rekommendera Poster

Hej!

Är ny här på eforum så det är möjligt att detta har avhandlats redan, men en snabb sökning hjälpte mig tyvärr inte vidare.

Problemet jag har uppstod igår eftermiddag.

Jag var inloggad på Windows Live Messenger men satt och surfade. Plötsligt fick jag ca 15 e-postmeddelanden samtidigt ifrån en okänd adress, jag öppnade inget utav dem utan slängde dem direkt och tömde papperskorgen. Ca 5 minuter senare får jag ytterligare 6 st utav dessa mail. Jag läste inte de heller.

Tydligen så har det även skickats iväg meddelanden ifrån min e-post till samtliga mina kontakter som löd:

 

"Ämne: hello

hey



Just received my Apple MC226LL/A MacBook Pro core 4gb from this homepage , www.sdebut.com It's so cheaper but genuine , I like it very much ,I paid it $740US couier charges included , They have some other products. If you want to get one. you can check it out .

 

Regards,[XXX]"

Samtidigt så raderades alla mail jag hade sparat i min inbox, samt olika mappar inklusive skickade mail mappen.

Idag när jag loggade in så möttes jag av meddelandet att jag inte hade några kontakter. Detta virus har alltså skickat reklam till mina kontakter, sedan raderat precis allt som fanns.

Jag sökte igenom med både Norton och AdAware och enbart AdAware hittade tre saker som det automatiskt tog bort.

Min fråga är, hur gör jag nu? Går det på något sätt att återskapa mina kontaktlistor eller mail?

Tacksam för tydliga svar, då jag helt saknar koll på datorer!

Vänligen, Floyden



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hittade Ad-aware för något?

 

Du har lagt din fråga i Chattprogram, dit Windows Live Messenger räknas, men det verkar mer vara något som har hänt med din e-post. Stämmer det?

 

Är det hotmail du använder eller vad? Du måste vända dig till den som står bakom mejladressen och -servern för att höra om de har någon säkerhetskopia av dina mejl som går att läsa tillbaka.

 

Den information jag hittar på internet om andra som har råkat ut för det verkar det vara fråga om att någon har kommit över lösenordet till mejlen. Byt därför lösenord och eventuell hemlig fråga.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic322924.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ang. MSN, logga in på Windows Live sidan, så hittar du antagligen alla kontakter. Kontrollera detta.

Då finns det ju vissa vägar till att återskapa kontaktlistor mm, även om det kan bli en del manuellt arbete.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för era svar, jag vet tyvärr inte vad AdAware hittade, hur ser jag det? Kollade under "karantän" men där var det tomt, dock vet jag att programmet hade tagit hand om 3 saker.

Ja, det är hotmail jag använder, så mina kontakter finns varken i MSN, Hotmail eller på Live-sidan.

Nu har jag hittat den här sidan http://windowslivehelp.com/thread.aspx?threadid=f7bf656a-c830-4adc-8c5a-96a5fbcf58f9&page=1

Kanske funkar det, jag återkommer!

Än en gång, tack för era svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ad-aware borde väl spara någon logg från skanningen.

 

Hoppas det löser sig för dig :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...