Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tar bort grejer på Skivan ?


Edge980

Rekommendera Poster

Hej, Jag har ett problem. Jag tänkte bränna en grej på en skiva men den var redan *Upptagen*"" hur tar jag bort det som är på skivan så att den blir "Ledig"....

 

/Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatteusDeGothia

Är det en RW skiva?? Är det en vanlig skiva som inte är stängd?? Du måste nog ge lite mer info innan man kan ge dig ett vettigt svar!

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Hej, Jag har ett problem. Jag tänkte bränna en grej på en skiva men den var redan *Upptagen*"" hur tar jag bort det som är på skivan så att den blir "Ledig"....

 

/Tacksam för svar

 

Om det är en R-skiva kan du inte radera något, bara lägga till. Du kan visserligen få det att se ut som att något är borttaget, mem det kommer fortfarande ta plats på skivan.

 

Om det är en RW-skiva, kan du radera under vissa förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en R-skiva kan du inte radera något, bara lägga till. Du kan visserligen få det att se ut som att något är borttaget, mem det kommer fortfarande ta plats på skivan.

 

Om det är en RW-skiva, kan du radera under vissa förutsättningar.

 

En RW skiva går att formatera/radera runt 1000 gånger (om den inte blir repad eller får en spricka innan dess). När du t.ex. brinner med Nero kan du även välja om du vill kunna lägga till filer senare eller om du måste bränna om skivan då istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

OK Tack för alla svar! Det har löst sig med mitt problem nu

 

/Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...