Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telenor mobilt bredband på Windows CE


cat16

Rekommendera Poster

En utmaning kanske..

Min 7 " dator har windows ce som operativsystem, på telenor säger de att de inte kan hjälpa mig med att få telenors mobila bredband att funka på den, men att det finns datakunniga människor på nätet som löst det hela. Så nu letar jag med ljus och lykta efter dem!

 

Är det någon som vet hur man löser det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det går förmodligen inte att installera deras klient, men den behövs inte heller. Det enda som behövs är att installera usb-modemet och sen göra en fjärranslutning som ringer upp nummer *99#.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur installerar jag usb-modemet då? När jag sätter i det i datorn händer inte ett skit, och det går inte ens att hitta det i "den här datorn"

Har provat med att ladda hem drivrutiner men när jag ska installera dem får jag meddelande att datorn inte kan installera dem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver leta upp Windows CE drivrutiner till ditt modem som bör vara ett Huawei E1750. Kolla om det står E1750 på modemet. Annars får du försöka ta reda på vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har googlat och det enda man kommer fram till är att det existerar inga Windows CE drivrutiner till Huawei modem, jag är tydligen inte den första som letat efter en lösning. Finns det någon som har nån användbar länk till webbsida med drivrutiner eller liknande får ni gärna posta det!! Eller någon som har lösningen i programmerings-form kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...