Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blåskärm bärbar Windows 7 trådlöst


Nyssa

Rekommendera Poster

Jag håller på att bli tokig. Köpte en Hp för ett halvår sen och det har varit problem mest hela tiden. Den har svårt med det trådlösa (den gamla funkar bra) och den senaste tiden får jag blåskärm flera gånger om dagen. Blåskärmen kommer helt slumpmässigt så jag kan inte koppla det till något speciellt. Nu kör jag med kabel och det funkar än så länge. Kan det vara routern? Min kunskap är minimal men det finns säkert någon som kan förklara för en novis vad man skulle kunna tänka sig att göra. Laptopen är väldigt nära papperskorgen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Routern kan inte orsaka blåskärm utan det är någon drivrutin i datorn som orsakar det.

 

Om du menar att blåskärmarna bara kommer när datorn är ansluten trådlöst till routern och inte med kabel så är drivrutinen till det trådlösa nätverkskortet misstänkt. Har du kontrollerat om HP har lagt ut en uppdaterad version av drivrutinen på webbsidan för din dator?

http://welcome.hp.com/country/se/sv/support.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Routern kan inte orsaka blåskärm utan det är någon drivrutin i datorn som orsakar det.

 

Om du menar att blåskärmarna bara kommer när datorn är ansluten trådlöst till routern och inte med kabel så är drivrutinen till det trådlösa nätverkskortet misstänkt. Har du kontrollerat om HP har lagt ut en uppdaterad version av drivrutinen på webbsidan för din dator?

http://welcome.hp.co...sv/support.html

 

 

Tack för svar. Då ska jag inte kasta rotern än då. jag kollade länken. Jag har en dv6 2070eo och kör tydligen 64 bit. Under Drivrutin - Nätverk hittar jag 3 uppdateringar med olika datum. Visas de som finns eller alla som jag behöver. Fattar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen Atheros eller Broadcom beroende på vad som sitter i din dator. För att veta det får du ta fram Enhetshanteraren (högerklick på Datorn - Hantera) och se vad det står under nätverkskort. Realtek LAN är för nätverkskort för nätverkskabel och inte för trådlöst.

 

Även HP snabbstartsknappar, System Diagnostics, Support Assistant, Viktiga systemuppdateringar för Microsoft Windows 7 mm har uppdaterats i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...