Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt sökupplägg?


Jodie

Rekommendera Poster

Jag blir lite konfunderad när jag ser sökfunktionen nederst på min första bilaga här.

 

Varför står det "Sök i avdelning" följt av en tom ruta och en knapp "Välj"?

Rutan är väl inte till för att välja avdelning med, eller? Avdelningarna är väl det som visas borta till höger, i det här fallet "Virus, skadliga program & botemedel"?

 

Jag föreslår att upplägget skulle vara mer typ som på min andra bilaga, där jag manipulerat skärmbilden.

 

Dessutom skulle jag önska att det i listan vid "Sök i avdelning" funnes med valet "Alla".

post-23286-1276160138,92_thumb.jpg

post-23286-1276160162,76_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sök i avdelning" är att söka efter en textsträng i den avdelning, t ex Virus..., där man är. Vill man söka i andra avdelningar får man använda rutan "Sök i Eforum" eller länken "Avancerad sökning", båda högt upp till höger i stället.

 

Den högra rullgardinsmenyn som listar olika avdelningar är till för att man snabbt ska kunna "hoppa" till en annan avdelning, dvs man väljer en avdelning och klickar på "Välj" så är man i den valda avdelningen, en sorts genväg för att slippa gå till forumöversikten först.

 

Det är däremot kanske möjligt att ändra knappen "Välj" efter "Sök i avdelning" till "Sök" precis som när det gäller "Sök i tråden" på en trådsida. Vad säger Pontus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

:o Jag tycker sökfunktionen ser förvirrande ut på min första bilaga här - en ren skärmdump.

 

Ursäkta, men jag tycker det borde se ut typ som jag har manipulerat det till på min andra bilaga här.

post-23286-0-86979900-1327513748_thumb.jpg

post-23286-0-92474200-1327513810_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sök i avdelning" är att söka efter en textsträng i den avdelning, t ex Virus..., där man är.

- - -

 

Fungerar det verkligen så för dig (och andra)...?

 

Om jag låtsas att det på nuvarande knappen "Välj" istället står "Sök", och i tomrutan framför skriver in t.ex bildskärm och klickar på nämnda knapp så får jag 146 sökresultat från mängder "underforum"...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju ett och annat hänt med forumet sedan sommaren 2010 då jag skrev det. Sista kvartalet 2010 gjordes en större uppgradering av forumet till en nyare version av IP Board. Jag använder aldrig den sökfunktionen så jag kan inte svara på hur det fungerar nu, men det blev helt klart en del konstiga beteenden i sökfunktionen i samband med uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...