Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag pajjade loginet, nu är datorn låst! HJÄLP!


evaprivat

Rekommendera Poster

Nu har jag gjort bort mig igen. Jag har en f.d. företagsdator som jag fick köpa ut för en billig penning när jag slutade. Jag var inte administratör på datorn. Nu har jag pajjat logginet!!!!! Skulle koppla upp mig mot internet när jag var utomlands och hade lite problem med det. Ändrade då någon inställning under nätverk och vid en senare omstart så upptäckte jag att inloggningen hade ändrats!!!Istället för tre rader (namn, lösen och domän) står det nu bara två rader (namn och lösen). Och inget funkar för att komma in. MÅSTE JU IN I DATORN JU!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia, du poppar upp som gubben i lådan som vanligt! :-)

Kollade på programmet du hänvisade till, men stötte på patrull... Den enda dator som jag just nu kommer in på är en vista-dator och det programmet var bara kompatibelt med XP...... Några andra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du ska göra på Vista-datorn är att bränna en CD-skiva och det ska ju gå bra. Jag vet inte var du hittar att det inte skulle gå. Jag klickar på Bootdisk och hittar följande:

Tested on: NT 3.51, NT 4 (all versions and SPs), Windows 2000 (all versions & SPs), Windows XP (all versions, also SP2 and SP3), Windows Server 2003 (all SPs), Vindows Vista 32 and 64 bit (SP1 also), Window 7 (all variants). Some say also Windows Server 2008 is OK.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla bästa Cecilia, nu funkar allt igen!!! Du är en stjärna!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var roligt och tack för poäng! :)

 

Tänk på att du måste kunna ha en möjlighet att installera om Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... fast måste på en gång komma med en följdfråga. Det jag ändrade nu var administratorns lösenord. Dels för att jag av någon underlig anledning inte hittade mitt användarnamn i den jättelånga listan av användare, och dels för att jag tyckte att det var praktiskt att bli administrator när man ändå höll på. Hur som helst. Finns det någon möjlighet att jag (som administrator) kan komma åt mail och kalenderinnehåll från min "gamla" användare? Vet du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du i MS Outlook? Det är inget program jag har använt men jag antar att det går att flytta sådant mellan användarkonton på samma sätt som man kan flytta informationen mellan två datorer. Kolla gamla trådar i Epostprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...