Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anslutningsproblem till Internet


TSH

Rekommendera Poster

Jag kan ansluta till Internet men får bara begränsad anslutning. När jag kör IPCONFIG så får jag bara DNS-169.254-adresser dvs får inte adressen från routern. Jag har provat med en annan dator så routern är okej.

Tacksam på förslag på vad som kan vara fel.

 

/Tsh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatteusDeGothia

Tjena!

 

Du får bara windows egen IP adress och den kommer du inte ut på internet med!

Prova att pinga 127.0.0.1! Går inte det så har du ett fel på ditt nätverkskort! Börja med det och berätta hur det gick!

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att ping 127.0.0.1. Är även samma fel om jag ansluter med nätverkskabel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du kontrollerat att ansluta utan brandvägg, ibland kan inställningar i brandväggen oraska likartade problem. O det fortfarande är likadant, prova följande.

 

Prova att återställa win sock.

för XP: http://majorgeeks.com/WinSock_XP_Fix_d4372.html

för Vista/Win 7:

Check and repair Winsock corruption.

Click Start. In the Start Search dialog box, type: cmd, and right-click cmd.

Click Run as administrator.

Type: netsh winsock reset, and then press the ENTER key.

Type: Exit and press ENTER.

Restart the computer.

 

Sedan behöver du kanske återställa ditt TCP/IP protokoll,

för XP, denna fix: http://support.microsoft.com/kb/299357

för Vista/Win 7 denna fix: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q299357

 

Återkom med resultat.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat att stänga av brandväggen och reparerat Winsoc och TCP/IP. Tyvärr kvarstår problemet.

 

/Tsh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns det något utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera)?

 

När du prövade med den andra datorn använde du så samma kabel som till den krånglande datorn och samma port i routern?

 

Har det fungerat förut? Vet du om du installerade, avinstallerade eller uppdaterade något strax innan problemet började?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat i en anna router och det fungerar inte där heller. allt ser okej ut i enhetshanteraren. Det har fungerat förut.

Adressen som jag får är alltid 169.254.144.100

Har provat att köra ipconfig /release med adressen släpps inte.

 

/Tsh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det enligt Cecilias inlägg idag, kl 09:46?

Har du utifrån hennes inlägg prövat att ominstallerat nätverkskortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kör en DDS får vi se hur det ser ut i din dator.

 

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

 

Obs! När du klistrar in en logg eller ett resultat i ditt inlägg använd inga knappar eller taggar utan kopiera det i programmet (oftast Anteckningar) och klistra in det direkt i rutan du skriver i.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer innehållet i dds.txt

 

DDS (Ver_10-03-17.01) - NTFSx86

Run by Rebecka at 13:21:20,17 on 2010-05-28

Internet Explorer: 8.0.6001.18882

Microsoft® Windows Vista™ Home Basic 6.0.6002.2.1252.46.1053.18.1015.367 [GMT 2:00]

 

AV: Norton 360 *On-access scanning enabled* (Updated) {A5F1BC7C-EA33-4247-961C-0217208396C4}

SP: Windows Defender *disabled* (Outdated) {D68DDC3A-831F-4FAE-9E44-DA132C1ACF46}

SP: Norton 360 *enabled* (Updated) {CBB7EE13-8244-4DAB-8B55-D5C7AA91E59A}

FW: Norton 360 *enabled* {371C0A40-5A0C-4AD2-A6E5-69C02037FBF3}

 

============== Running Processes ===============

 

C:\Windows\system32\wininit.exe

C:\Windows\system32\lsm.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe -k DcomLaunch

C:\Windows\system32\svchost.exe -k rpcss

C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted

C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalSystemNetworkRestricted

C:\Windows\system32\svchost.exe -k netsvcs

C:\Windows\system32\svchost.exe -k GPSvcGroup

C:\Windows\system32\SLsvc.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalService

C:\Windows\system32\svchost.exe -k NetworkService

C:\Windows\system32\WLANExt.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\System32\spoolsv.exe

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\WiFiMsg.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QLBCTRL.exe

C:\Program Files\Hp\HP Software Update\hpwuSchd2.exe

C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\System32\igfxpers.exe

C:\Program Files\TiFiC\TiFiC Client G1\ConnecteSupport.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Users\Rebecka\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe

C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe

C:\Program Files\Sony\Sony Picture Utility\PMBCore\SPUVolumeWatcher.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalServiceNoNetwork

C:\Windows\system32\svchost.exe -k bthsvcs

C:\Program Files\Telia\Connect\ATService.exe

C:\Program Files\Telia\Connect\Connect.exe

C:\Program Files\Common Files\GtFlashSwitch\GtFlashSwitch.exe

C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe

C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe

c:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe

C:\Windows\system32\svchost.exe -k NetworkServiceNetworkRestricted

C:\Windows\system32\svchost.exe -k imgsvc

C:\Windows\System32\svchost.exe -k WerSvcGroup

C:\Windows\system32\SearchIndexer.exe

C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe

C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe

C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\HpqToaster.exe

C:\Windows\system32\WUDFHost.exe

C:\Windows\system32\msfeedssync.exe

\\?\C:\Windows\system32\wbem\WMIADAP.EXE

C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

C:\Windows\system32\DllHost.exe

C:\Windows\system32\DllHost.exe

C:\Users\Rebecka\Desktop\dds.scr

C:\Windows\system32\conime.exe

C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe

 

============== Pseudo HJT Report ===============

 

mStart Page = hxxp://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=SV_SE&c=74&bd=smb&pf=laptop

mDefault_Page_URL = hxxp://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=SV_SE&c=74&bd=smb&pf=laptop

BHO: Adobe PDF Reader Link Helper: {06849e9f-c8d7-4d59-b87d-784b7d6be0b3} - c:\program files\common files\adobe\acrobat\activex\AcroIEHelper.dll

BHO: NCO 2.0 IE BHO: {602adb0e-4aff-4217-8aa1-95dac4dfa408} - c:\program files\common files\symantec shared\coshared\browser\2.6\coIEPlg.dll

BHO: Symantec Intrusion Prevention: {6d53ec84-6aae-4787-aeee-f4628f01010c} - c:\progra~1\common~1\symant~1\ids\IPSBHO.dll

BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper: {dbc80044-a445-435b-bc74-9c25c1c588a9} - c:\program files\java\jre6\bin\jp2ssv.dll

TB: Show Norton Toolbar: {7febefe3-6b19-4349-98d2-ffb09d4b49ca} - c:\program files\common files\symantec shared\coshared\browser\2.6\CoIEPlg.dll

uRun: [sidebar] c:\program files\windows sidebar\sidebar.exe /autoRun

uRun: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter

uRun: [Google Update] "c:\users\rebecka\appdata\local\google\update\GoogleUpdate.exe" /c

uRun: [HuaWeiEVDO.exe] "c:\program files\huawei technologies\mobile connect\Mobile Connect.exe"

mRun: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

mRun: [synTPEnh] c:\program files\synaptics\syntp\SynTPEnh.exe

mRun: [hpWirelessAssistant] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe

mRun: [WAWifiMessage] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\WiFiMsg.exe

mRun: [HP Health Check Scheduler] c:\program files\hewlett-packard\hp health check\HPHC_Scheduler.exe

mRun: [sunJavaUpdateSched] "c:\program files\java\jre6\bin\jusched.exe"

mRun: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start

mRun: [HP Software Update] c:\program files\hp\hp software update\HPWuSchd2.exe

mRun: [igfxTray] c:\windows\system32\igfxtray.exe

mRun: [HotKeysCmds] c:\windows\system32\hkcmd.exe

mRun: [Persistence] c:\windows\system32\igfxpers.exe

mRun: [ConnecteSupport] "c:\program files\tific\tific client g1\ConnecteSupport.exe" /HIDE /ONLINECHECK /WAIT 5 /DEFLANG "Svenska" /SERVER teliabg.connect.teliasonera.com

StartupFolder: c:\users\rebecka\appdata\roaming\micros~1\windows\startm~1\programs\startup\pictur~1.lnk - c:\program files\sony\sony picture utility\pmbcore\SPUVolumeWatcher.exe

StartupFolder: c:\progra~2\micros~1\windows\startm~1\programs\startup\adober~1.lnk - c:\program files\adobe\reader 8.0\reader\reader_sl.exe

StartupFolder: c:\progra~2\micros~1\windows\startm~1\programs\startup\adober~2.lnk - c:\program files\adobe\reader 8.0\reader\AdobeCollabSync.exe

StartupFolder: c:\progra~2\micros~1\windows\startm~1\programs\startup\connec~1.lnk - c:\program files\telia\connect\WVPNMonitor.exe

StartupFolder: c:\progra~2\micros~1\windows\startm~1\programs\startup\dvdche~1.lnk - c:\program files\intervideo\dvd check\DVDCheck.exe

mPolicies-explorer: BindDirectlyToPropertySetStorage = 0 (0x0)

mPolicies-system: EnableUIADesktopToggle = 0 (0x0)

IE: E&xportera till Microsoft Excel - c:\progra~1\micros~2\office12\EXCEL.EXE/3000

IE: {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - {FF059E31-CC5A-4E2E-BF3B-96E929D65503} - c:\progra~1\micros~2\office12\REFIEBAR.DLL

DPF: {233C1507-6A77-46A4-9443-F871F945D258} - hxxp://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_17-windows-i586.cab

DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0000-ABCDEFFEDCBA} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0-windows-i586.cab

DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0017-ABCDEFFEDCBA} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_17-windows-i586.cab

DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_17-windows-i586.cab

DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} - hxxp://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Notify: igfxcui - igfxdev.dll

 

============= SERVICES / DRIVERS ===============

 

R1 IDSvix86;Symantec Intrusion Prevention Driver;c:\progra~2\symantec\defini~1\symcdata\ipsdefs\20100320.001\IDSvix86.sys [2010-3-24 286768]

R2 CTATSvc;Telia Connect AT Service;c:\program files\telia\connect\ATService.exe [2007-9-6 528384]

R2 CTConnect;Telia Connect;c:\program files\telia\connect\Connect.exe [2007-9-6 1331200]

R2 GtFlashSwitch;GtFlashSwitch;c:\program files\common files\gtflashswitch\GtFlashSwitch.exe [2007-2-9 176128]

R2 LiveUpdate Notice;LiveUpdate Notice;c:\program files\common files\symantec shared\CCSVCHST.EXE [2010-1-11 149352]

S3 b57nd60x;Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet - NDIS 6.0;c:\windows\system32\drivers\b57nd60x.sys [2006-11-2 167936]

S3 BVRPMPR5;BVRPMPR5 NDIS Protocol Driver;c:\windows\system32\drivers\BVRPMPR5.SYS [2010-4-11 49904]

S3 COH_Mon;COH_Mon;c:\windows\system32\drivers\COH_Mon.sys [2008-1-12 23888]

S3 Symantec Core LC;Symantec Core LC;c:\progra~1\common~1\symant~1\ccpd-lc\symlcsvc.exe [2009-12-29 1245064]

S3 SYMNDISV;SYMNDISV;c:\windows\system32\drivers\symndisv.sys [2009-2-19 41008]

 

=============== Created Last 30 ================

 

2010-05-28 09:55:46 0 d-----w- c:\program files\Cisco

2010-05-28 09:53:28 870480 ----a-w- c:\windows\system32\oem32.inf

2010-05-28 08:19:16 0 d-----w- c:\program files\CCleaner

2010-05-27 15:06:38 0 d-----w- c:\users\rebecka\appdata\roaming\Malwarebytes

2010-05-27 15:06:27 0 d-----w- c:\programdata\Malwarebytes

2010-05-27 14:59:16 3481600 ----a-w- c:\windows\system32\bcmihvsrv.dll

2010-05-27 14:59:15 0 d-----w- c:\program files\Broadcom

2010-05-27 14:57:16 1904 ------w- c:\windows\system32\SetupBD.din

2010-05-27 14:43:21 0 d-----w- c:\windows\system32\vi-VN

2010-05-27 14:43:21 0 d-----w- c:\windows\system32\eu-ES

2010-05-27 14:43:21 0 d-----w- c:\windows\system32\ca-ES

2010-05-27 14:42:33 0 ---ha-w- c:\windows\system32\drivers\Msft_User_WpdFs_01_00_00.Wdf

2010-05-27 14:39:27 0 d-----w- c:\windows\system32\SPReview

2010-05-27 14:20:47 928768 ----a-w- c:\windows\system32\scavenge.dll

2010-05-27 14:20:36 57856 ----a-w- c:\windows\system32\compcln.exe

2010-05-27 14:14:57 93696 ----a-w- c:\windows\system32\eappgnui.dll

2010-05-27 14:13:59 950272 ----a-w- c:\windows\system32\mblctr.exe

2010-05-27 14:12:57 125952 ----a-w- c:\windows\system32\tintlgnt.ime

2010-05-27 14:12:56 72192 ----a-w- c:\windows\system32\drivers\tdx.sys

2010-05-27 14:12:56 615424 ----a-w- c:\windows\system32\themeui.dll

2010-05-27 14:12:56 53224 ----a-w- c:\windows\system32\drivers\termdd.sys

2010-05-27 14:12:56 449024 ----a-w- c:\windows\system32\termsrv.dll

2010-05-27 14:12:56 313344 ----a-w- c:\windows\system32\thawbrkr.dll

2010-05-27 14:12:56 270336 ----a-w- c:\windows\system32\taskcomp.dll

2010-05-27 14:12:56 242688 ----a-w- c:\windows\system32\tapisrv.dll

2010-05-27 14:12:56 170496 ----a-w- c:\windows\system32\tcpipcfg.dll

2010-05-27 14:12:56 169984 ----a-w- c:\windows\system32\taskeng.exe

2010-05-27 14:12:56 1576960 ----a-w- c:\windows\system32\tquery.dll

2010-05-27 14:12:56 135168 ----a-w- c:\windows\system32\tcpmon.dll

2010-05-27 14:12:56 1152000 ----a-w- c:\windows\system32\themecpl.dll

2010-05-27 14:10:11 0 d-----w- c:\windows\system32\EventProviders

2010-05-27 13:13:07 0 d-----w- C:\PerfLogs

2010-05-27 12:21:59 74240 ----a-w- c:\windows\system32\IPBusEnum.dll

2010-05-27 12:20:59 36352 ----a-w- c:\windows\system32\ComputerDefaults.exe

2010-05-27 12:19:59 69120 ----a-w- c:\windows\system32\vsstrace.dll

2010-05-27 12:13:52 65536 ----a-w- c:\windows\SPInstall.etl

2010-05-27 12:13:41 0 d-----w- C:\e80a3571cb7f89c7c2

2010-05-27 12:11:20 0 d-----w- C:\Install

 

==================== Find3M ====================

 

2010-05-28 11:10:08 653242 ----a-w- c:\windows\system32\perfh01D.dat

2010-05-28 11:10:08 141560 ----a-w- c:\windows\system32\perfc01D.dat

2010-05-28 09:55:18 51200 ----a-w- c:\windows\inf\infpub.dat

2010-05-28 09:55:18 143360 ----a-w- c:\windows\inf\infstrng.dat

2010-05-28 09:53:08 143360 ----a-w- c:\windows\inf\infstor.dat

2010-05-27 14:43:13 665600 ----a-w- c:\windows\inf\drvindex.dat

2010-05-27 14:34:33 37665 ----a-w- c:\windows\fonts\GlobalUserInterface.CompositeFont

2010-05-27 13:24:43 174 --sha-w- c:\program files\desktop.ini

2010-05-27 13:02:01 101888 ----a-w- c:\windows\system32\ifxcardm.dll

2010-05-27 13:01:42 82432 ----a-w- c:\windows\system32\axaltocm.dll

2010-03-13 17:18:48 41 ----a-w- c:\users\rebecka\jagex_runescape_preferences.dat

2010-03-13 16:43:21 69 ----a-w- c:\users\rebecka\jagex_runescape_preferences2.dat

2006-11-21 04:59:01 35978 ----a-w- c:\windows\inf\perflib\041d\perfd.dat

2006-11-21 04:59:01 35978 ----a-w- c:\windows\inf\perflib\041d\perfc.dat

2006-11-21 04:59:01 290490 ----a-w- c:\windows\inf\perflib\041d\perfi.dat

2006-11-21 04:59:01 290490 ----a-w- c:\windows\inf\perflib\041d\perfh.dat

2006-11-02 09:20:21 287440 ----a-w- c:\windows\inf\perflib\0000\perfi.dat

2006-11-02 09:20:21 287440 ----a-w- c:\windows\inf\perflib\0000\perfh.dat

2006-11-02 09:20:19 30674 ----a-w- c:\windows\inf\perflib\0000\perfd.dat

2006-11-02 09:20:19 30674 ----a-w- c:\windows\inf\perflib\0000\perfc.dat

 

============= FINISH: 13:24:16,87 ===============

 

 

 

/Tsh

Attach.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När började anslutningsproblemet?

 

Vad installerade du mitt på dagen igår?

2010-05-27 12:21:59 74240 ----a-w- c:\windows\system32\IPBusEnum.dll

2010-05-27 12:20:59 36352 ----a-w- c:\windows\system32\ComputerDefaults.exe

2010-05-27 12:19:59 69120 ----a-w- c:\windows\system32\vsstrace.dll

2010-05-27 12:13:52 65536 ----a-w- c:\windows\SPInstall.etl

2010-05-27 12:13:41 0 d-----w- C:\e80a3571cb7f89c7c2

2010-05-27 12:11:20 0 d-----w- C:\Install

Fast klockslaget kan ha varit strax efter 13 eller 14 i stället.

 

Finns det någon rapport i Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tillförlitlighet och prestanda - Tillförlitlighetsövervakaren under den tid som problemet har varit?

 

Något i Kontrollpanelen - Problemrapporter och -lösningar som kan ha samband med problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kan du ladda upp denna fil på Virustotal, c:\windows\system32\tintlgnt.ime

antar att du får kopiera över den till den dator som fungerar, lägg den på skrivbordet,

Tryck på bläddra knappen, hitta filen och tryck Skicka Fil.

Återkom med svarslänken från Virustotal.

Virustotal hittar du här:

http://www.virustotal.com/sv/

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej gott folk.

 

Har följt denna tråd med stort intresse då jag fått samma problem med min dator och det jag finner intressant är att de verkar uppstått samtidigt.

 

Har utfört de steg som föreslagits i tråden men känner mig inte ett enda steg närmare lösningen.

 

Det som installerades samma dag som problemen uppstod var:

Eset NOD 32 antivirus samt Vista SP2. Båda utan problem.

Efter genomförd virusscan så tänkte jag att det kunde vara en källa till problemet så NOD 32 avinstallerades. Känns som att risken att få virus när man inte har tillgång till I-net är förhållandevis liten.

 

Finns det någon som har en idé om vad det kan vara..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej gott folk.

 

Har följt denna tråd med stort intresse då jag fått samma problem med min dator och det jag finner intressant är att de verkar uppstått samtidigt.

 

Har utfört de steg som föreslagits i tråden men känner mig inte ett enda steg närmare lösningen.

 

Det som installerades samma dag som problemen uppstod var:

Eset NOD 32 antivirus samt Vista SP2. Båda utan problem.

Efter genomförd virusscan så tänkte jag att det kunde vara en källa till problemet så NOD 32 avinstallerades. Känns som att risken att få virus när man inte har tillgång till I-net är förhållandevis liten.

 

Finns det någon som har en idé om vad det kan vara..?

Har du prövat med att avinstallera SP2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

tack den såg ju bra ut, fint!

Öppna Internet Explorer, Verktyg - Internetalternativ sedan fliken Anslutningar, tryck på knappen LAN, markera ur allting om något är markerat, förutom Automatsikt identifiering.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med att avinstallera SP2?

 

Hej.

Jag har nu avinstallerat allt som kan ha påverkat dessa inställningar plus lite till bara för att de installerades inom samma tidsperiod. Problemet kvarstår dock. Ska jag försöka få tag i en Vista-skiva och försöka installera om OS eller har ni ngt annat förslag?

Känner personligen att jag börjar få slut på uppslag.

 

MVH

PEEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har nu avinstallerat allt som kan ha påverkat dessa inställningar plus lite till bara för att de installerades inom samma tidsperiod. Problemet kvarstår dock. Ska jag försöka få tag i en Vista-skiva och försöka installera om OS eller har ni ngt annat förslag?

Känner personligen att jag börjar få slut på uppslag.

 

MVH

PEEK

Har du prövat dig igenom Mats olika förslag i tråden?

 

Om din dator var förinstallerad med Vista så ska där finnas en möjlighet att bränna ett par DVD-skivor för att kunna göra en återställning till leveransskick (blir som en ominstallation när man använder skivorna) och även en möjlighet att göra en återställning till leveransskick utan att använda några skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat dig igenom Mats olika förslag i tråden?

 

Om din dator var förinstallerad med Vista så ska där finnas en möjlighet att bränna ett par DVD-skivor för att kunna göra en återställning till leveransskick (blir som en ominstallation när man använder skivorna) och även en möjlighet att göra en återställning till leveransskick utan att använda några skivor.

 

 

Har kört igenom Mats förslag, fortfarande ingenting. Fick ett uppslag om att det kunde vara att datorn inte får någon DNS men det finner jag inte troligt då andra datorer får internet kontakt i samma nätverk. Ska jag testa att göra en ominstallation av Vista eller är detta inte nödvändigt.

 

MVH

PEEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också provat Mats och Cecilas förslag utan att lyckas komma ut på internet. Har tidigare råkat ut för samma problem med en Vistadator och då gjorde jag en ominstallation men skulle nu vilja komma fram till vad felet beror på.

 

/Tsh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När datorn får en IP-adress som börjar med 169.254, vilket är en som Windows hittar på, så betyder det att datorn inte får någon kontakt med routern, telefonstationen etc eftersom det är den som ska ge datorn en IP-adress. Det kan bero på trasigt nätverkskort, trasig nätverkskabel, fel på routern/modem, fel på de program/funktioner i Windows som hanterar nätverkskortet.

 

När det inte går att pinga 127.0.0.1, vilket är den dator man sitter vid (localhost), kan man utesluta fel på nätverkskabel och fel på router eller modem. I inlägg 4 och 6 tar Mats upp ett antal saker som kan behöva repareras när det gäller program och funktioner i Windows nätverkshantering. Jag frågade i inlägg 12 om sådant som också kan visa om det är något problem med nätverkshanteringen i Windows. Även i en DDS-logg kan man se en del som har med nätverkshanteringen att göra, t ex om där hade funnits någon konstig proxy-inställning. Det finns säkert fler delar i nätverkshanteringen som vi inte har kollat och ändå mindre vet hur man kan fixa i så fall. Sedan inte att förglömma att det kan vara fel på nätverkskortet vilket är svårt att veta utan att byta ut det mot ett annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

som Cecilia sa, kul att det ordnade sig o tack för poäng!

Vad var det som fick dig att avinstallera Norton?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...