Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Aero


Mats E.

Rekommendera Poster

Enl. PC för alla så kan användare av Windows 7 med 64-bit drabbas av allvarliga "buggar" i Aero som lígger aktiverat som standard. Jag kopplade ifrån det igår, med mycket ljusare skrivbord och aktivitetsfält som följd. Min fråga är: När kan man se att det kommit en uppdatering i Update för detta, så att man kan koppla på Aero igen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och för sig lite överdrivet att stänga av Aero för det, men visst kan du göra det. När fixen kommer så antar jag att Microsoft kommer att uppdatera sin informationssida om säkerhetsproblemet http://www.microsoft.com/technet/security/advisory/2028859.mspx Det kommer tidigast att fixas den 13 juli.

 

-----------

Flyttar tråden från "Grafikkort" till "Säkerhetshål & Patchar"

.

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och för sig lite överdrivet att stänga av Aero för det, men visst kan du göra det. När fixen kommer så antar jag att Microsoft kommer att uppdatera sin informationssida om säkerhetsproblemet http://www.microsoft...ry/2028859.mspx Det kommer tidigast att fixas den 13 juli.

 

-----------

Flyttar tråden från "Grafikkort" till "Säkerhetshål & Patchar"

.

Cecilia

Moderator

 

Jaha, men då kanske jag kan koppla på den igen om det inte var så allvarligt. Du förstår jag är inte så insatt i denna problematiska data-djungel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns åtminstone nu inte någon webbsida som försöker utnyttja säkerhetshålet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, men då kanske jag kan koppla på den igen om det inte var så allvarligt. Du förstår jag är inte så insatt i denna problematiska data-djungel.

 

Har du bara normal säkerhet i din dator, "virusprogram och brandvägg", och ett normalt beetende, så är det ingen fara, jag har inte stängt av något, inväntar den patch som jag förutsätter kommer via windows update via automatiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara normal säkerhet i din dator, "virusprogram och brandvägg", och ett normalt beetende, så är det ingen fara, jag har inte stängt av något, inväntar den patch som jag förutsätter kommer via windows update via automatiken.

 

 

Jodå det har jag, både brandvägg och virusprogram. Då kan jag nog koppla på Aero igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja samma här, bra att det uppmärksammats, men att förvänta sig en snabb "epidemi" är nog inte troligt.

Surfa säkert, då går det mesta bra oavsett.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå det har jag, både brandvägg och virusprogram. Då kan jag nog koppla på Aero igen.

 

Du kan lugnt koppla på Aero igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...