Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stängs av och funkar ibland


rpgmaster

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag skriver nu om min kompis problem eftersom hans dator inte funkar.

När man startar datorn och kommer till Vista Loading Screenen så stängs datorn bara av. Detta upprepas 5-7 gånger, efter dessa gånger så startar datorn men den kan max vara igång i ca 5minuter sen dör den igen.

 

Den första tanken som slog oss var överhettning. Vi kollade tempen på de olika delarna. CPU:n hade 34-36 grader och GPU:n hade först 81grader men vi rensade den sedan och då låg den mellan 55-56 grader. Men efter vi rensade GPU:n så kvarstår problemet ändå.

 

Är det någon som vet vad detta kan bero på?

 

Tack på förhand!

 

edit: glömde lägga till att den även dör när man försöker starta i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja det kan ju vara grafik kortet som gett upp på grund av tidigare överhettning. Var ju hög temperatur.

Har ni något annat att prova med?

MVh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi håller på med att ta bort allt från hårddisken och sedan göra en clean re-install på Windows Vista och se om det funkar. Om det inte funkar vad kan vi göra då? Har du några förslag?

 

edit: under tiden vi körde Dirken's Boot and Nuke (tar bort allt från hårddisken) så stängdes datorn av igen....

Nu funkar det ej att starta vista pga att det slutade så det blev inte klart.

 

edit igen: GPU:n kändes sval under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftar du på OGT Diagnostic Tool så finns den bara på .exe fil. Vi kan inte starta Windows Länge, jag måste ha något boot program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...