Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den gula kabeln, var ska den kopplas?


margaretax

Rekommendera Poster

margaretax

Är det någon som vet var den gula kabeln på bilden ska sitta? Finns kontakt på grafikkortet och jag antar att det är extraström eller nåt, men hittar ingen motkontakt från nätag. Kan jag köra utan?

100890784_1.jpg

 

Hittar inget i beskrivningen.blink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-340-1273932580,06_thumb.jpg

Finns kontakt på grafikkortet

Var sitter den kontakten? På utsidan av grafikkortet eller på grafikkortets kretskort? Enligt Asus hemsida så levereras grafikkortet med en "DVI-to-2nd VGA adapter och en 7-pin HDTV-out cable". Det jag har ringat in på din bild. Är du säker på att den gula kabeln levererades med grafikkortet?

http://www.asus.com/...qFGJYOVBxmx0v7i

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

margaretax

Den syns rätt bra om man klickar en extra gång på bilden, den är platt och typ klämkontakt i båda ändarna, men YEEEHH, just nu rätt less. Köpte detta grafikkort beg. Kollade fästen och att det var klart för vista. Eftersom jag tappat skärmbilden och sökte problemet. En moderator på denna sida tipsade mig, efter mycket vånda, att det fanns ett intrigerat grfikkort i min dator, man skulle bara ta bort en "plasthatt"blush.gif för den kopplingen. Och vips hade jag bild. Jag som köpt ny skärm. Hur som helst. Det går inte att köra setup skivan till grafikkortet som jag köpt beg. Jag ser också att det står Windows 2k/xp/64bit på skivan och jag har 32bit så det blir nog fel ändå.

 

Jag har problem med att se Voddlerfilm, bilderna hackar fram + att det blir buffring stup i 1, misstänker att det intrigerade grafikkortet är för klent eller nåt. Jag får väl grunna vidare och inhandla ett nytt grafikkort.

 

Tar gärna råd om vilket jag ska köpa, vi spelar inte men ser gärna film. Jag har en HP Pavilion t3714

 

Kan felet ligga i moderkortet/fästet ändå fast man kan använda det intrigerade? Om man backar till början på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

margaretax

post-340-1273932580,06_thumb.jpg

Var sitter den kontakten? På utsidan av grafikkortet eller på grafikkortets kretskort? Enligt Asus hemsida så levereras grafikkortet med en "DVI-to-2nd VGA adapter och en 7-pin HDTV-out cable". Det jag har ringat in på din bild. Är du säker på att den gula kabeln levererades med grafikkortet?

http://www.asus.com/...qFGJYOVBxmx0v7i

 

Thomas

 

 

laugh.gif Köpte kitet begagnat, han som sålde sa att allt var med sedan han köpte det. Meeen...upptäckte att kontakten bara kilats in i en glugg på grafikkortet, alltså ingen kontakt hur jag än letade, så det tar jag tillbaka.

Tackar för intressetbiggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den syns rätt bra om man klickar en extra gång på bilden, den är platt och typ klämkontakt i båda ändarna, men YEEEHH, just nu rätt less.

Se och se... om du har möjlighet går det att få se hur själva kontakten ser ut...

 

 

Installera kort - ladda ned drivrutiner från webben. Skivan är garanterat uråldrig. Torde alltså gå med denna gång:

1: Gå in i BIOS, inaktivera integrerade grafiken. Stäng av datorn

2: Sätt in grafikkortet på sin plats. Finns bara en plats det passar på.

3: Anslut monitor till nya kortet

4: Starta datorn, du borde få bild

5: ladda hem och installera drivrutiner

 

Voddler hackar - för dålig dator troligen. Om du får igång detta grafikkort kanske det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

margaretax

Det står ATA serial på kabeln, jag hittade bilder på nätet när jag sökte på det. Jag känner viss oro över att avinstallera drivrutinerna till det integrerade. Jag satte i det "nya" grafikkortet, på rätt sätt tycker jag, och kopplade skärmen. Men jag fick ingen bild på skärmen -no signal..-. Därför funderar jag på om det i alla fall är moderkortet som felar, inte grafikkortet ???:(

 

Jag har haft Voddler sedan det startade och hade inga problem med filmerna förrns de stängde ned sidan för att de skulle fixa något. Därefter kunde jag inte se filmerna och sedan blev det skräp med min dator...det vore kul att kunna utnyttja tjänsten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner viss oro över att avinstallera drivrutinerna till det integrerade. Jag satte i det "nya" grafikkortet, på rätt sätt tycker jag, och kopplade skärmen. Men jag fick ingen bild på skärmen -no signal..

Kabeln som du har är en standardkabel som du kopplar in t.ex. hårddiskar och DVD-spelare med. Så den har du fått som bonus när du köpte grafikkortet.

 

Om du ska vara säker på att ditt nya grafikkort ska funka felfritt så bör du följa Monshis råd och avinstallera drivrutiner och inaktivera det inbyggda grafikkortet i bios. Det kan nämligen bli konflikter mellan grafikkorten när du har två olika grafikkort igång samtidigt.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...