Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ADODB.Field error '800a0bcd'


AnnaK

Rekommendera Poster

Försöker söka i en databas med tävlingsresultat på en Internetsite:

Men får då felmeddelandet: HTTP 500 - Internt serverfel

Läste ngnstans att man kan se vad det egentligen står för genom att bocka ur "Visa egna HTML meddelanden" under filken avancetat (Verktyg - Internetalternativ)

provade igen och får då felmeddelande ADODB.Field error '800a0bcd'

Vad innebär det och framförallt hur kommer jag tillrätta med det?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker söka i en databas med tävlingsresultat på en Internetsite:

Men får då felmeddelandet: HTTP 500 - Internt serverfel

Läste ngnstans att man kan se vad det egentligen står för genom att bocka ur "Visa egna HTML meddelanden" under filken avancetat (Verktyg - Internetalternativ)

provade igen och får då felmeddelande ADODB.Field error '800a0bcd'

Vad innebär det och framförallt hur kommer jag tillrätta med det?

 

Tack på förhand!

Är du en av dem som står bakom webbplatsen?

För om det är en webbutvecklingsfråga bör ju tråden flyttas.

 

Om du bara är en besökare får du kontakta dem som står bakom webbplatsen och berätta att du får felmeddelanden så att de kan rätta till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en av dem som står bakom webbplatsen?

För om det är en webbutvecklingsfråga bör ju tråden flyttas.

 

Om du bara är en besökare får du kontakta dem som står bakom webbplatsen och berätta att du får felmeddelanden så att de kan rätta till det.

 

Hej,

Nä jag står inte bakom siten utan är bara besökare. Oki, då ligger alltså inte felet hos mig. Mailar de och frågar (har gjort det förut men fick då till svar att det inte var fel på siten?). Ni kan ju kolla om ni vill: http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/tResultat.asp Jag får alltså upp själva siten men det fungerar inte om jag söker.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har kanske lättare att se vad som kan vara fel om du ger dem hela felmeddelandet som kom ut.

 

Jag sökte på hästar med namnet rasmus och det gick bra. Jag använder Firefox som webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har kanske lättare att se vad som kan vara fel om du ger dem hela felmeddelandet som kom ut.

 

Jag sökte på hästar med namnet rasmus och det gick bra. Jag använder Firefox som webbläsare.

 

Hej,

Jag har kontaktat dem igen men de hänvisar till att felet måste vara hos mig. Om de sökte på ex Pernilla Olsson får hon upp sex träffar. Kan det vara ngn inställning på min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall borde det vara något i datorn som gör det. Har du prövat med olika webbläsare?

Om ditt antivirusprogram har någon sorts webbskydd, kan du ju se om det går bättre om du inaktiverar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall borde det vara något i datorn som gör det. Har du prövat med olika webbläsare?

Om ditt antivirusprogram har någon sorts webbskydd, kan du ju se om det går bättre om du inaktiverar det.

 

Intressant, testade idag igen och nu fungerar det. Jag har dock inte ändrat ngt i mina inställningar etc. Då var det i alla fall löst. Tack för engagemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...