Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta knappsatsens mottagare Nokia 5140i


Rasmusax

Rekommendera Poster

Efter att den drygt 1 år gamla sonen lånat min Nokia 5140i några gånger, har den "mottagare" som knappsatsen ligger emot lagt av så att det inte går att starta den.

 

Telefonen är inte värd så mycket men jag vill gärna komma åt kontakter och kalendern på något sätt. Nokias support rekommenderar att jag skickar den för undersökning till en av deras verkstäder men det låter som det kommer att bli dyrt.

 

Är det någon som har provat att byta "mottagaren" på egen hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

peckapecan

Inte säker ,men förmodligen finns det risk för att microbrytaren som ligger under on/off knappen pajat,, du kan ju testa skruva upp nallen och titta om det finns något ställe du kan bygla över för att starta den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har din son bara hållit i den, förutom att han har smakat/sugit på den, eller har han "kastat" med den också?

Det kan ju då ha kommit fukt i den, och då kan det bli lite problem.

 

Den är väl inte så ny heller, så det finns väl knappast något minneskort i den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, mobilen går att starta med on/off-knappen vid "huvudändan". Det var lite problem med knappsatsen redan innan hann bearbetade den (han satt i sin spjälsäng med en morgon för några månader sen och bankade snarare än sög på den) och efter det vill inte knappsatsen vara med alls. Minneskort finns det inte i den dessvärre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...