Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera Windows Live mail till utforskaren


Okalettos

Rekommendera Poster

Okalettos

Hej!

 

Använder nu för tiden Windows 7 och Windows Live mail som mail-program.

 

Under alla år (med tidigare windows-versioner) så har jag kopierat mailen från Outlook Express till en säker mapp i utforskaren.

Men nu när jag nu använder Windows 7 och Windows Live Mail så händer följande:

Det går fint att kopiera mailen till utforskaren, precis som förr. Men direkt efter att mailen är kopierade så ser man hur utforskaren snabbt ändrar alla mailens datum och tid till nutid. Detta händer både för "skapad den" och "senast ändrad".

Dett gör ju att det blir smått omöjligt i framtiden att söka efter mailen i utforskaren.

 

Någon som vet vad detta handlar om?? Tacksam för tips!!! Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte Live Mail själv men är det inte bättre att exportera meddelandena (snarare än kopiering mha drag-and-drop)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okalettos

Använder inte Live Mail själv men är det inte bättre att exportera meddelandena (snarare än kopiering mha drag-and-drop)?

 

Jo det funkar bra att när man väljer att exportera, datum och tider hålls då intakta i utforskaren. Däremot får jag då ett annat, minst lika illa problem: Varje mail som man exporterar får ett automatiskt filnamn i utforskaren som nog bara en dator bergriper sig på, som till exempel "568952F2-00000137.eml". Är det såhär dumt bara för att det är Windows7...? Det är ju pest eller kolera: Antingen korrekta filnamn men helt fel datum, eller korrekta datum men filnamn som man inte kan tolka alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...