Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blåskärmar hela tiden


Molidor

Rekommendera Poster

Hej,

ja jag har fått detta fel 2ggr sedan jag började använda CIS 3.14 o 4.0 på Win7. En bugg som drar all CPU kraft, bara att boota om så går det bra!

Är väldigt nöjd med Comodo, har använt Norton IS 2009, F-Secure FSIS 2009 o 2010, men Comodo stannar jag på tills vidare!

Googlat mig, hjälp! :lol:

Installerade du Comodo på blåskärmsdatorn?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 104
  • Skapad
  • Senaste svar

Hittills går datorn bra.. pepparpeppar. Håller på att uppdatera Comodo.

 

Ja jag har kört Avast, AVG osv. Men COmodo är klart min favorit! Inga problem hittills.

 

Hhee ja, google är livsfarligt! ;-)

 

Lovar att uppdatera läget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen blåskärm under natten, men då andra sidan hade den j*keln gått ner i viloläge.. och då kan den inte blåskärma, gissar jag ;-)

Men nu har jag startat om den och den håller på att lägga på lite uppdateringar. Hade ju en tanke förut om att det var windows update som gjorde det (fast jag vet inte om jag tror på det längre), så vi får se.

 

I'll be back :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

skoj att den fortsatt fungerar, du kan ju stänga av viloläget, så länge du kör med nätkabeln ipluggad.

Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud\Energialternativ\Redigera schemainställningar

Bra jobbat!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm jag ska göra det, men nu kör den uppdateringarna.. Du vet "stäng inte av datorn. installerar uppdateringar", hehe det går såå segt. Den har gjort 6st av 21. Snark :rolleyes:

 

Börjar ju känna lite "varför blåste jag inte allt från början?" men då andra sidan så hade man ju kunna hittat ett fel... kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja alltid bra att prova om man kan hitta felen, men ibland så är den enkla lösningen den bästa!

Säger inget mer! :D

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju lite anti "installera om, installera om, installera om". Dell's standardsvar? ;)

 

Det verkar vara mångas lösning på allt och det enda rätta att göra. Men njaa :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

utmaningar är till för att tas, så lär man sig alltid ngt nytt, vi sitter nog i samma båt där!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats - du som har koll på Comodo.

Datorn säckar ihop varje gång Comodo vill ha Tillåtelse (eller "Avslå") för att göra något, musen stannar men det går att tabba sig runt. Jag tänkte om det kankse går att stänga av dom meddelandena eller nåt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Man kan dölja varningar, och då avslås de automatiskt.

Övrigt, Inställningar, Föräldrakontroll.

Prova där!

Mvh

Mats H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, typ om program får starta osv. Den talar om att "nu exikveras blabla, vill du godkänna?". Den kmr kanske sluta med det när alla program startats en gång o godkänts. Kanske har fått till det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att datorn fortsätter att fungera bra! :)

 

Är Comodo för tung för datorn? Hur är det med CPU-last och minnesanvändning?

En Atom-processor är ju inte så stark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Om du får en varning, (förhöjda privilegier).Och vill slippa denna varning, kan du tillfälligt använda Inlärningsläge.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att datorn fortsätter att fungera bra! :)

 

Är Comodo för tung för datorn? Hur är det med CPU-last och minnesanvändning?

En Atom-processor är ju inte så stark.

Hehe ja :lol:

 

Mja, kanske lite.. eller iaf när Comodo vill något. Annars verkar det funka utmärkt. Det går ju att tabba sig runt när musen låser sig (musen låser sig alltså när Comodo vill ha godkännande på något), så datorn är inte helt låst.

 

Vet du nåt virusprogtam som är lite lättare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Om du får en varning, (förhöjda privilegier).Och vill slippa denna varning, kan du tillfälligt använda Inlärningsläge.

Mvh

Mats H

Varning och varning.. men ja.. :-)

Jag har ställt både Brandvägg och Virusprogram på Inlärning för ett tag sedan.. den får stå så ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den är inaktiverad :-)

 

Men duger det då, Security Essentials och Windows inbyggda brandvägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja det gör det säkert, många är nöjda med det, till sist handlar det om ditt eget sätt att surfa och vilka risker du är beredd att ta!

 

Komplettera t.ex. med Malwarebytes för skanning med jämna mellanrum.

 

Men det finns lika många åsikter som det finns Antivirus program.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja äh, jag tror inte hon surfar så mycket.. o framför allt inte på nåt "konstigt" :P Aftonbladet, hemnet, blocket, facebook.. Det "vanliga" :) Jag håller på att avainstallera Comodo så kör jag det andra ist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...